عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد توجه به دانشآموزان نخبه در آموزش و پرورش عنوان کرد: برای توجه به برنامههای پژوهشی و علمی، پژوهشسرای دانشآموزی را در نظر گرفتیم و تفاهمنامههایی برای فناوری نانو به سایر علوم جدید منعقد شده است.
وی با بیان اینکه بحث ایدهپروری و مسابقات علمی در مدارس مورد توجه قرار گرفته است، افزود: یکی از مسائلی که برای بهبود فعالیتها در نظر داریم توسعه همکاری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است که این امر موجب شده تا در مسئله تجاریسازی دستاوردهای دانشآموزی اقداماتی داشته باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: در دوره دانشآموزی، پژوهشها بیشتر بر مبنای آشنایی این گروه با فعالیتهای علمی پژوهشی بود و کمتر به مسئله تجاری سازی توجه میشود اما با این وجود رایزنیهایی برای این مسئله وجود داشته تا دانشآموزانی که اقدامات برجستهای داشتند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
باقری با اشاره به اینکه امسال در کنکور سراسری دانشآموزان تهرانی عملکرد قابل قبولی داشتند، گفت: از 50 نفر برگزیده 40 نفر مربوط به تهران بودند که نشان از برنامهریزی مناسب در حوزه آموزشی بوده است.
وی در مورد توجه به دانش آموزان تیزهوشان و المپیادی با اشاره به اینکه معمول جهانی در مقیاس 2در یک هزار دانشآموز تیزهوش است، بیان کرد: در پذیرش دانش آموزان با استعدادهای درخشان از استارندارد خارج شدهایم که باید این مسئله را ساماندهی کنیم همچنین بحث پژوهش و مسابقات دانشآموزی در این مدارس باید اولویت داشته باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش تهران یادآور شد: باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم که اکنون در کشور کارشناس بسیاری وجود دارد اما در حرفه تکنسین با کمبود مواجه هستیم که این امر در هدایت تحصیلی نیز مشهود بوده و دانشآموزان برای تحصیل در رشتههای مهارتی معمولا مقاومت نشان میدهند که باید فرهنگسازی در این زمینه انجام شود.
انتهای پیام/