نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ و دو دهم درصد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری با حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نرخ بیکاری در استان را ۲۰ و دو دهم درصد اعلام کرد.

وی افزود: افزایش نرخ مشارکت چهارمحال و بختیاری از ۳۶ به ۴۰ درصد، یکی از علت‌های اصلی رشد نرخ بیکاری در استان طی یک سال گذشته است.

سلیمانی با بیان نام نویسی ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی شغل طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این میزان تنها برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر شغل فراهم شد.

وی میزان اشتغال زایی در این استان در دولت یازدهم را ۴۱ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طی چهار سال گذشته با هدف کمک به توسعه زیرساخت‌های اشتغالزایی و توسعه‌ نقاط مختلف، ۱۷۶ سفر به شهرستان ها، بخش‌ها و مناطق محروم استان صورت گرفت.

سلیمانی با بیان اینکه یک هزار و ۴۵ مصوبه در این سفرها به تصویب رسید اظهار داشت: تاکنون ۷۴ درصد از این مصوبات اجرایی شده و مابقی در دستور اجراست.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم به منظور استفاده از نظرات مردم و تسریع در روند توسعه‌ بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری، ۱۳۰ نشست با اعضای تشکل‌ها و ۳۰ جلسه هم اندیشی با دانشگاهیان و گروه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان برگزار شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.