رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با توجه به سابقه طولانی هنر ورشو در بروجرد، از ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی ورشو خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت اله یارمحمدی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: ثبت بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو در حال پیگیری است چرا که هنر ورشو در این شهر قدمت زیادی دارد و هنرمندان این هنر آثار بسیار زیبایی را خلق کرده اند.

 

وی اضافه کرد: صنعت ورشو در بروجرد سبقه زیادی دارد و صنایع دستی بروجرد با نام ورشو عجین شده و صنعت ورشو به عنوان یک شاخص است که می‌تواند در ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی ورشو موثر باشد.

 

یارمحمدی اظهار داشت: برای ثبت جهانی شهر‌ها در حوزه صنایع دستی نیاز به مستندات و پرونده‌هایی است و علاوه بر این باید تندیسی از این صنعت در شهر نصب شود که این اقدامات در حال پیگیری است.

 

به گفته وی تا کنون اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ ها، تبریز شهر جهانی فرش و لالجین همدان به عنوان شهر جهانی سفال ثبت جهانی شده اند و تلاش داریم تا بروجرد نیز در کنار این شهر‌ها به عنوان شهر جهانی ورشو ثبت شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد ایجاد اشتغال پایدار و جذب افزایش گردشگران داخلی و خارجی را از مهمترین مزایای اصلی ثبت جهانی شهر‌ها برشمرد و افزود: علاوه بر این مزایا، ثبت این شهر‌ها می‌تواند در معرفی فرهنگ و سنت‌های شهرها، تجاری سازی و کمک به راه اندازی صنایع دستی موثر باشد.

انتهای پیام/م

بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو ثبت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.