باقرزاده مطرح کرد؛

کاهش ۱.۵ میلیون نفر بی سواد در ۵ سال گذشته/ میزان رشد شاخص سواد در کشور

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: از سال ۹۱ تا ۹۵ از افراد بی سواد کشور، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کاسته شده که در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است.

کاهش ۱.۵ میلیون نفر بی سواد در کشور طی سال‌های ۹۱ تا ۹۵به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، اظهار کرد: استان کردستان در خصوص شاخص سوادآموزی، رشد 3.8 را از سال 90 تا 95 داشته است و بعد از استان سیستان و بلوچستان، کردستان بیشترین رشد سواد را در سطح کشور داشته است.

وی میانگین رشد سواد کشور از سال 85 تا 90 را 2 صدم درصد اعلام کرد و گفت: از سال 91 تا سال 95 میزان رشد شاخص سواد 2.85 درصد بوده است که 14 برابر رشد را نسبت به قبل نشان می‌دهد و در این مدت از افراد بی سواد کشور، یک میلیون و 500 هزار نفر کاسته شده که در 15 سال گذشته بی‌سابقه است.

باقرزاده به تشریح وضعیت سواد در استان کردستان پرداخت و افزود: در رده سنی 10 تا 19 سال 99.2 درصد جمعیت استان با سواد هستند و استان در این رده، رتبه چهارم کشوری را دارد.

رشد وضعیت سواد در استان کردستان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور درصد باسوادی رده سنی 10 تا 29 سال استان را 98.4 درصد اعلام کرد و یادآور شد: در پنج سال اخیر وضعیت سواد استان با رشد 10 پله‌ای، از رتبه 18 به هشت کشوری ارتقاء یافته است.

وی میزان با سوادی رده سنی 15 تا 24 سال استان کردستان را 98.7 درصد عنوان کرد و گفت: جایگاه استان در این شاخص، از 14 کشوری به 6 کشوری افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار