طی حدود یک سال گذشته، بیش از 4300 تن از آوارگانی که تلاش داشتند خود را به اروپا برسانند در دریا غرق شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان اعلام کرد: طی حدود یک سال گذشته، بیش از 4300 تن از آوارگانی که تلاش داشتند خود را به اروپا برسانند در دریا غرق شده‌اند.

پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، چاپ انگلیس، در مقاله‌ای با عنوان «از زمان مرگ "آلان" سه ساله تاکنون 8500 تن در آب‌های مدیترانه کشته یا مفقود شده‌اند» به قلم سعید کمالی دهقان نوشت: آلان کردی (Alan Kurdî)، همان پسر بچه سوری بود که در سال 2015 در دریای مدیترانه غرق شد. وی یکی از آواره‌های جنگ سوریه بود که دو سال پیش آب‌های دریا جسدش را به ساحل آورد و تصاویر جسد این کودک خردسال در فضای مجازی باعث جلب توجه جهانیان به مصائب آوارگان شد.

گزارش جدید کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان درباره تلفات آوارگان در دریای مدیترانه حاکی از آن است که از سپتامبر 2016 تاکنون 4337 تن از آوارگانی که تلاش داشتند خود را به سواحل اروپا برسانند، در دریا غرق شده‌اند. اکثر این افراد از لیبی به قصد رساندن خود به خاک ایتالیا حرکت کرده بودند.

برخی دیگر تلاش داشتند خود را از ترکیه به سواحل قبرس برسانند و اخیراً نیز موج جدیدی از آوارگان تلاش می‌کنند با قایق‌های مملو از پناهجویان، خود را از سواحل کشور مغرب به کشور اسپانیا در جنوب اروپا برسانند.

این منبع در انتها افزود: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان این آمار را به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد غرق شدن کودک سه ساله‌ سوری در آب‌های دریای مدیترانه، منتشر کرد.

انتهای پیام/

در یک سال گذشته، 4300 پناهجو در دریا غرق شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار