فرماندار شهرستان ممسنی گفت: نبود قانون برای جلوگیری از کشت غرق آبی موجب هدر رفتن منابع آب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رهام پیکری فرماندار شهرستان ممسنی گفت: نبود قانون مصوب برای جلوگیری از کشت غرق آبی موجب شده تا برخی از کشاورزان برای سود آوری بیشتر به محصولات غرق آبی مانند هندوانه روی آورند که این امر باعث هدر رفتن منابع آبی می‌شود.


وی افزود: علاوه بر مصرف زیاد آب از دیگر تبعات زیان بار کشت غرق آبی، کاهش میزان ذخایر آب سفره‌های زیرزمینی و نبود فروش محصول است.


پیکری از کشاورزان خواست بر روی کشت هندوانه سرمایه گذاری نکنند بلکه به کشت محصولاتی مانند کلزا که به آب کمتری نیاز دارد و خرید آن از بهره برداران به صورت تضمینی است، روی آورند.


فرماندار ممسنی همچنین به کشت جایگزین محصول برنج نیز اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شده ۲ کیلوگرم از محصولی بنام ‏کینووا که تولید آمریکاست در منطقه عالیوند شهرستان ممسنی به ‏صورت آزمایشی کشت شود و در صورتی که نتیجه آن رضایت بخش بود، کشت این نوع محصول به صورت انبوه انجام شود.


وی، یکی دیگر از دلایل افزایش مصرف آب را پایین بودن قیمت آن عنوان کرد و گفت: هر مترمکعب آب برای دولت ۱۰۰ هزار ریال هزینه دارد در حالی دولت هر متر مکعب از این مایه حیات را در ازای ۲۰ هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.


پیکری تصریح کرد: قرار است با همکاری سازمان زمین شناسی استان فارس، طرح مطالعاتی آب‌های ژرف در عمق یک هزار متری و با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان آغاز شود.


شهرستان ممسنی در فاصله ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

نبود قانون مصوب برای جلوگیری از کشت غرق آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار