معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش هزار هکتاری سطح زیر کشت زعفران در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عصمتی پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت:سطح زیر کشت زعفران در استان با توجه به اجرای طرح توسعه کشت این محصول،هزار هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کشت پیاز زعفران در 15 هزار و 14 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی آغاز شده است،افزود:بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان با 4 هزار و 500 هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زمان کشت زعفران در خراسان جنوبی را خرداد و شهریور اعلام کرد و گفت: کشت فعلی در استان تا پایان شهریور ادامه دارد.

عصمتی پور با اشاره به اینکه پیاز زعفران موجود در خراسان جنوبی مرغوب ترین پیاز زعفران کشور است، افزود: پیاز زعفران مورد نیاز کشاورزان در داخل استان تولید و تأمین می شود.

وی با بیان اینکه تعداد بهره برداران کشت زعفران در استان 36 هزار و 540 نفر هستند،گفت: بر داشت گل زعفران در خراسان جنوبی اوایل آبان آغاز می شود و تا اواسط آذر ادامه دارد.


عصمتی پور افزود:امسال پیش بینی می شود 54 تن زعفران به ارزش 270 میلیارد تومان از اراضی زیرکشت این محصول در استان برداشت شود.
انتهای پیام/ب


آغاز کشت زعفران در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.