زباستیان کورتس در صفحه کاربری توییتر خود، آزمایش هسته‌ای امروز کره شمالی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، زباستیان کورتس – وزیر خارجه اتریش و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا – تازه‌ترین آزمایش اتمی کره شمالی را محکوم و از پیونگ یانگ درخواست کرد اقدامات تحریک‌آمیز یک جانبه را متوقف کند.

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا روز یکشنبه آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی را محکوم کرد. وی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «آزمایش هسته‌ای کره شمالی را به شدت محکوم می‌کنم. این نه تنها نقض آشکار تعهدات بین‌المللی است بلکه اقدامی غیرمسئولانه و بی‌ملاحظه در زمانی است که تنش‌ها در شبه جزیره کره بالا گرفته است. کره شمالی باید اقدامات تحریک‌آمیز یک جانبه را متوقف کند و به مذاکرات بازگردد. از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست واکنش سریع دارم.»

پیشتر، رسانه‌ها گزارش دادند کره شمالی اعلام کرده با موفقیت یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است. تایید این آزمایش از سوی پیونگ‌یانگ پس از آن صورت گرفت که سازمان مطالعات زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در کره شمالی خبر داد.

بر اساس اعلام این نهاد، کانون زمین‌لرزه کره شمالی در عمق ده کیلومتری زمین واقع شده بود.

رسانه‌ها اعلام کردند علت زمین لرزه‌های پیشین در کره شمالی، آزمایش‌های هسته‌ای این کشور بوده است و همین مساله گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر مطرح کرده است.

در پی وقوع این زمین‌لرزه، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است.

يك مقام ارشد دولت آمريكا هم تاييد كرد كه كره شمالى احتمالا ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است.

مرکز لرزه‌نگاری چین نیز قدرت زمین‌لرزه را ۶.۳ دهم ریشتر و محل وقوع آن را شمال شرقی کره شمالی عنوان کرد. روز یکشنبه، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند تخمین زده می‌شود توان انفجاری این بمب، 50 کیلوتن بوده باشد.

انتهای پیام/

سازمان امنیت و همکاری اروپا آزمایش اتمی کره شمالی را محکوم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار