معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری

122طرح آموزش عالی کشور بهره برداری شد

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: در هفته بزرگداشت دولت 122 طرح عمرانی، آموزش، خدماتی در دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین عسگریان ابیانه امروز در حاشیه کلنگ زنی چند طرح خدماتی دانشگاه کاشان درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارزش ریالی پروژه‌ها از 400 میلیون تا 22 میلیارد تومان است گفت:در مجموع بطور متوسط پنج هزار میلیاردریال در مجموع برای اجرای این طرحها از محل اعتبارهای دولتی و کمک خیران صرف شده‌است.

وی، افزود:البته دانشگاه‌های پیام نور و جامع علمی کاربردی پروژه‌های کوچک اما به تعداد زیاد دارند و دانشگاه‌های جامع و بزرگ کشور پروژه‌های بزرگ دارند که می توان به پروژه بهره برداری شده 22 میلیارد تومانی دانشگاه ارومیه اشاره کرد.

به گفته وی،۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارهای عمرانی مصوب امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالجاری است که۱۰۳۴ میلیارد تومان آن از این میزان بودجه تاکنون  تخصیص یافته است.

عسگریان ابیانه خاطرنشان کرد: ۶۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تعمیر و تجهیز دانشگاه ها و مرکز های آموزش عالی در سراسر کشور  هزینه می شود.

*اعتبارات 8 هزار و 500 میلیارد تومان جاری دانشگاه ها

وی، اعتبارهای جاری این وزارتخانه شامل دانشگاه و ستاد را 8 هزار و 500 میلیارد تومان با  رشد متوسط 19.5درصدی نسبت به سال گذشته یادآورشد و تصریح کرد: این اعتبارنخست که به صورت لایحه مطرح شد کمتر از 14 درصد بود اما پس از ارائه به مجلس و عنایت نمایندگان، این رقم به 19.5 درصد افزایش یافت.

عسگریان ابیانه افزود: ما اعتقاد داریم از ردیف های مختلف هنوز ظرفیت هایی وجود دارد که بخوبی استفاده نکردیم بهر حال ایده آل ما اینست که رشد متوسط به شکل غیرمستقیم دو برابر شود و وزارتخانه خود را در سال 97 به آن ایده ای که در ذهن است نزدیکتر کنیم.

به گفته وی، شکل مستقیم افزایش اعتبارات رشد معمولی دارد و مقدار کمی می توان با توجه به قیمت نفت، صادرات و مالیات گرفت اما با استفاده از یکسری تبصره های بودجه و برنامه ششم که به خوبی از آن استفاده نکردیم در نظر داریم تا سال 97 اجراکنیم و به آن ایده ای که در ذهن است نزدیک شویم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، واگذاری تسهیلات در قالب وام به حدود 7 میلیون تومانی با بهره 10 درصد به دانشجویان را خبرداد و گفت:بازپرداخت این وام با فاصله بعد از فراغ از تحصیل دانشجویان اعطا می شود.

*ردیف بودجه ای 32 میلیارد تومانی برای کمک به پروژ های خیرساز آموزش عالی

عسگریان ابیانه بر مشارکت عالی خیران در همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد و گفت: دولت امسال ردیف بودجه ای 32 میلیارد تومانی را  تعیین کرد تا معادل آورده ای که خیران سرمایه گذاری می کنند به همان میزان وزارتخانه به صورت متمرکز برای تکمیل ساختمان ها در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: برای کاشان هم با توجه به مشارکت خوب خیرین و بنیاد خیرین دانشگاه ما کمک قابل توجهی را در گذشته  به دانشگاه کاشان داشته و الان هم خواهیم داشت.

به گفته وی،بحث میز صنعت با جمع کردن نمایندگان بخش صنعت از استان، شهرستان و شهرهای مجاور در دانشگاه کاشان بسیار ابتکار خوبی در تعامل صنعت و دانشگاه برای ایجاد اشتغال کار و دانشجویان است.

عسکریان ابیانه، با تاکید بر اینکه صنعت حاضر شده بیاید وقتش را برای دانشگاه بگذارد کار بسیار خوبی است اظهارداشت:این مساله اشتغال دانشجویان را فراهم می کند.

به گفته وی،با توجه به اینکه بودجه عمرانی هم سالانه و زمان متفاوت آغاز و اتمام پروژه ها است خوشبختانه دولت کمیسیون ماده 23 را بازگذاشته است که طرح های جدید را هم بپذیرد

وی افزود: پس از نهایی شدن برجام و برقراری ارتباطات و تثبیت قسمت های مختلف اقتصادی برای دانشگاه ها هم این امکان فراهم شد که اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند و کمبود فضاها را از این طریق به صورت طرح های جدید کاملا محدود و در حد نیاز استفاده کنند.

به گفته وی، این امکان سال گذشته وجود نداشت و سامانه  برای طرح های جدید بسته بود اما امسال با بازگذاشتن، آن رونق خوبی خواهیم داشت.

آیین کلنگ زنی سه طرح عمرانی خدماتی دانشگاه کاشان با مجموع زیر بنای 3 هزار و 900 مترمربع  با تخصیص40 میلیارد ریال اعتبار با حضور حسین عسگریان ابیانه معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

 

رشد 19 درصدی اعتبارات جاری دانشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.