وی ادامه داد: فعالیتهای درون مدرسهای و در مقابل آن برونمدرسهای 2 رویکردی است که در رشد استعدادها تأثیر بسیار زیادی دارد.
زرافشان با بیان اینکه آموزش و پرورش مبنای برنامههای خود را ایجاد بسترهای علمی و فناوری قرار داده است، گفت: در اولین اقدام اساسنامه دانشآموزی تحت عنوان پارکهای علم و فناوری دانشآموزی به تصویب رسید که به دستور رئیس جمهور ابلاغ شد؛ مدیریت پژوهشسراها به صورت هیأت امنایی از ویژگیهای مهم این اساسنامه است؛ همه نهادهای علمی که در هر استان هستند اعم از شرکتهای دانشبنیان و مراکز آموزشی موظف هستند در این امر مشارکت داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص پژوهش سراهای افتتاح شده توسط این وزارتخانه تصریح کرد: پیش از آغاز به کار دولت یازدهم 300 پژوهشسرا افتتاح شده بود اما در دولت یازدهم و در طول چهار سال گذشته توانستیم از لحاظ کمی این پژوهشسراها را گسترش دهیم و تعداد آنها را به 340 عدد برسانیم.
وی ادامه داد: ما مجهز به آزمایشگاههای بسیار خوب در بخش نانو هستیم که در ایران منحصر به فرد است و توانستیم امسال در حوزه نانو هشت جشنواره را برگزار کنیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
زرافشان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تفاهمنامهای را با سازمان هوا فضای استان اصفهان امضا کرده است، اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه جشنوارههای ملی را به وجود آوردیم و اجازه دادیم که دانشآموزان وارد این جشنوارهها شوند و فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: در حوزه توسعه علمی گامهای بزرگی برداشتیم پس از آنکه دورهای دچار تزلزل شده بودیم حال در حال پیشرفت روزافزون هستیم.
انتهای پیام /