وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به تربیت بدنی در مدارس نشاط را در دانش آموزان زنده می‌کند.

توسعه تربیت بدنی به افزایش نشاط مدارس کمک می کندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمين نشست ستاد عالی تشكيلاتی المپياد ورزشی درون مدرسه ای با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی صبح امروز در محل وزرات آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم بطحایی با اشاره به اینکه هیچ کشوری بدون توجه به آموزش و پرورش عمومی به توسعه نمی رسد، عنوان کرد: این مساله فارغ از دولت ها و جهت گیری‌های سیاسی است.

وی افزود: با تجزیه و تحلیل مدارس امروز مختصات جامعه را پیش بینی می‌کنیم و بانگاه به برنامه های مدارس امروز، آینده جامعه قابل تصور است.

توسعه تربیت بدنی به افزایش نشاط مدارس کمک می کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزش عمومی مدرسه کانون اصلی برنامه های آموزشی و پرورشی باید باشد و به تدریج نهادهای موازی را در کنار مدارس قرار دادیم.

بطحایی تصریح کرد: با یک بازی مهندسی باید تربیت بدنی به مدارس بازگردد و طی چهار سال اخیر این کار در حال انجام است.

وی تاکید کرد: کانون فعالیت های ما باید مدرسه باشد و تمامی امکانات و تجهیزات در خدمت مدارس و برای پشتیبانی از آن به کار گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه مدارس امروز ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته و یکی از مهم ترین ابزارها برای بازگرداندن این مساله توجه به تربیت بدنی است که امکانات چندانی برای آن وجود ندارد.

 بطحایی تصریح کرد: برای توسعه ورزش همگانی و پایه امکانات چندانی نیاز نداریم بلکه برای انجام این کار به فاکتور اشتیاق نیازمند هستیم و مدیران باید به این باور برسند که توسعه ورزش توسعه همه ابعاد جامعه است.

وی بیان کرد: برنامه ها باید به گونه ای شاخص پذیر و هدف‌مند پیش رود و طرح‌ها به صورت  واقع بینانه  اجرایی شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
خواهشا هر ورزشی میذارین بذارین فقط فوتبال نذارین از بسکه شلوار وصله زدیم و پماد به پاهاشون زدیم خسه شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
چه باید کرد؟