هر هفته حدود یک هزار لاشه گوسفندی جهت تنظیم قیمت گوشت قرمز وارد بازار مصرف استان چهارمحال و بختیاری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در یکصد و نوزدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از شنبه آینده ۲۵ شهریور ۹۶، هر هفته حدود یک هزار لاشه گوسفندی جهت تنظیم قیمت گوشت قرمز و به ازای هر کیلوگرم  ۲۹۰ هزار ریال، در فروشگاه‌های کارگری و زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف استان توزیع می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال، ۸۷ هزار رأس گوسفند، ۳ هزار و ۷۰۰ رأس گوساله، ۱۱۸ رأس شترمرغ و ۳۶ نفر شتر در استان کشتار شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از ۲۶ شهریورماه جاری و در آستانه بازگشایی مدارس، اتحادیه پوشاک و لوازم التحریر با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین المللی، نمایشگاه عرضه محصولات و اقلام مورد نیاز دانش آموزان را در شهرکرد برپا خواهد کرد.

غریب درخصوص تأمین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم استان در ماه‌های محرم و صفر هم گفت: کلیه هیئت‌های عزاداری می‌توانند با مراجعه به اداره کل تبلیغات اسلامی و ارائه معرفی نامه به جهادکشاورزی، لوازم پخت نذورات از جمله برنج، گوشت، حبوبات و شکر را تهیه کنند.

در این نشست، هفت مورد از مصوبات نشست قبل مربوط به بررسی مراکز گردشگری در استان، ساماندهی طرح‌های گردشگری و همچنین موضوعات مرتبط با کشتارگاه‌ها و رصد قیمت مرغ و گوشت بررسی شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار