زمان کوچ پاییزه عشایر به مراتع فارس اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد صالحی رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار کرد: زمان کوچ عشایر، بهره برداران مستقر در مراتع ییلاقی استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که قصد ورود به مراتع قشلاقی استان‌های بوشهر و خوزستان را دارند و از استان فارس عبور می‌کنند، ۱۵ آبان اعلام شده است.

محمد صالحی تصریح کرد: با فرا رسیدن فصل چرا در مراتع میان بند و قشلاقی و نیز پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی، با هدف بهره‌برداری اصولی و بهینه از مراتع، همه دامداران و بهره‌برداران ذیحق مراتع باید از ورود زود هنگام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در پروانه چرا در عرصه‌های طبیعی خودداری کنند.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: همه بهره برداران ساکن در مراتع ییلاقی استان فارس موظف هستند تقویم زمان بندی کوچ را رعایت کنند و از ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

براساس بند ۳۸ دستور العمل ممیزی مراتع، حفاظت و حراست از مراتع برعهده بهره برداران قانونی بوده و در صورت هر گونه کوتاهی برابر مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

عرصه‌های مرتعی استان فارس ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز برای این مراتع نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی است.

انتهای پیام/ن

کوچ پاییزه عشایر به مراتع فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار