رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه را می توان در زمینه استفاده از مجازات های جایگزین حبس استان پیشرو در کشور دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا عدالتخواه  رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی و تبیین طرح استفاده از مجازات های جایگزین حبس با اشاره به اجرای این طرح در استان از سال 1393، گفت: تاکنون بیش از 153 هزار نفر ساعت حکم جایگزین حبس صادر شده که در صورت اجرای حکم حبس باید 800 نفر باید روانه زندان می شدند.

عدالتخواه افزود: بر اساس آمار حداقل هزینه ماهیانه هر زندانی حدود پنج میلیون ریال است که اجرای طرح مجازات های جایگزین حبس به این للحاظ نیز صرفه جویی مناسبی داشته است.

وی با بیان اینکه اعتقاد جرم شناسان دنیا بر شخصی بودن جرم است که باید خود مرتکب جرم مورد مجازات قرار گیرد و نه هیچ شخص دیگری، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است جرم را باید از مرحله شخصی بودن به مرحله فردی بودن سوق داد، به این معنا که برای دو نفر که یک بزه مرتکب شده اند نباید مجازات یکسان در نظر گرفت، بلکه باید بر اساس شرایط اجتماعی و روحی افراد و دیگر مسائل مربوط حکم صادر کرد.

 

عدالتخواه  گفت:طرح استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم خرد و غیر خشن اجرا می شود و بر این اساس مرتکبین به جای مجازات حبس در ادارات و نهادهای خدمتگزار بسته به نوع تخصصی که دارند در رسته های مختلفی از جمله آموزش، امور بهداشتی و درمانی، فنی و حرفه ای، کارگری، دامداری، کشاورزی و ... به کار گرفته می شوند که بر اساس هماهنگی صورت گرفته ادارات با اعلام نیاز و مشخص کردن نوع خدمت از وجود این افراد بهره مند می شوند.

 

انتهای پیام/ز

استفاده از مجازات های جایگزین حبس برای زندانیان جرایم خرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.