مدیرکل زندان‌های استان مرکزی از استفاده هزار مددجوی زندان این استان از کلاس‌های قرآنی خبرداد.

استفاده هزار زندانی در استان مرکزی از کلاس‌های قرآنیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ علی عباس فلاحتی مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با اشاره به برگزاری محافل روزانه انس با قرآن، مراسم جزءخوانی ویژه سربازان، کارکنان و مددجویان از برنامه‌های فرهنگی زندان در این استان گفت: هزار مددجو از کلاس‌های قرآنی زندان استان مرکزی استفاده می‌کنند.

فلاحتی با بیان اینکه مددجویان زندان طبق برنامه از کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن استفاده می‌کنند افزود: در کلاس‌های قرآنی زندان از مربیان برجسته استان مرکزی استفاده می شود و در این راستا حوزه علمیه، اوقاف و تبلیغات اسلامی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن زمینه عفو یا آزادی زندانیان زیر حکم را فراهم می‌کند اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی می‌تواند حکم اعدام را به ابد و ابد را به احکام پایین‌تر کاهش دهد واین تخفیف‌ها، رغبت مددجویان به شرکت در کلاس‌های حفظ و قرائت را بیشتر می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی ادامه داد: البته برای تخفیف مجازات به واسطه حفظ قرآن، سختگیری‌های خاصی وجود دارد و صرفاً به گفته‌ مددجو اکتفا نمی‌شود و حافظ قرآن شدن مددجو باید در کمیسیون مطرح و مربی، رئیس‌کل و دادستان با آزمون صحت ادعای مددجو را می سنجندو خوشبختانه این دوره‌ها در کاهش ارتکاب جرم بعد از آزادی بسیار مؤثر است.

وی بیان کرد: برخی از مددجویان به دلیل جرائم غیرعمد مالی در زندان به سر می‌برند، که می‌توانند با کمک مردم خیربه آغوش خانواده بازگردند.


انتهای پیام / ج


کلاس‌های قرآنی برای استفاده هزار زندانی در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار