با حضور داوران استانی وناظر ستاد ،ارزیابی ها برای اعطای نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایع دستی آذربایجان غربی در ارومیه انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ افسانه رنجبر قاسمی با اعلام این خبر افزود : مهر اصالت مرغوبیت صنایع دستی یک برنامه بین المللی است که در سال 2000 بطور مشترک توسط سازمان یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی پایه گذاری شد و کشور ما نیز در سال 2007 به این برنامه پیوست  که نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هم در راستای اعطای مهر اصالت توسط معاونت صنایع دستی کشور در سطح ملی پیش بینی و برگزار می گردد .

وی افزود: این برنامه اهدافی کلان را درحوزه صنایع دستی همچون : ترویج و نوآوری ، ایجاد استانداردهای دقیق مرغوبیت و ایجاد فرصت های جدید تامین پایداری صنایع دستی و ارائه خدمات آموزشی و پشتیبانی را پی گیری می کند .

معاون صنایع دستی افزود : برنامه نشانه ملی مرغوبیت صنایع دستی هردوسال یکبار برگزار می شود وامسال نیز همچون دوره های قبل ، طی فراخوانی که بعمل آمد 60  اثر صنایع دستی و بومی استان به این معاونت جهت بررسی و داوری واصل شده است .

وی گفت : آثار دریافتی در رشته های مختلف صنایع دستی بومی استان می باشند و طی امروز توسط داوران ملی استان و ناظر کشور مورد داوری قرار خواهند گرفت و آثار منتخب جهت بررسی نهایی به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال می شوند.

رنجبر افزود : برای هراستانی در هردوره ، تعداد محدودی اثر واجد تشخیص جهت اخذ گواهی ملی مرغوبیت کالا هستند و ظرفیت استان آذربایجان غربی برای دریافت این گواهی با توجه به تعدد و تنوع آثار ، 15 اثر  می باشد .

انتهای پیام/ح

ارزیابی 60 اثر صنایع دستی آذربایجان غربی برای اعطای مهر اصالت کالا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.