سردار شهید مجید رحیمی سال 1337 در روستای راهدانه از توابع شهرستان نقده در خانواده‌ای متدین و فقیر به دنیا آمد.

زندگی‌نامه شهید رحیمیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار شهید مجید رحیمی سال 1337 در روستای راهدانه از توابع شهرستان نقده در خانواده‌ای متدین و فقیر به دنیا آمد.

تا کلاس دوم راهنمایی به تعلیم و تعلم پرداخت و به دلیل محرومیت و فقر شدید، ترک تحصیل کرد و به کارگری پرداخت. همزمان با کار و تلاش در کلاس های شبانه به اکتساب علم و دانش پرداخت و موفق به اخذ مدرک اول دبیرستان شد.

پس از پیروزی انقلاب ندای امام خمینی (ره) را لبیک گفت و به جمع سپاهیان اسلام پیوست و با اولین کاروان اعزامی رهسپار جبهه سومار شد. پس از بازگشت مسئولیت ادوات سپاه به او محول و سپس به معاونت گردان شهید نوروزی منصوب شد. عاقبت در سال 1370/5/29 در روستای خلیفه لو بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نائل آمد.

 

فرازی از وصیت نامه شهید رحیمی


بسم الله الرحمن الرحیم

من این راه را با چشمی باز و آگاهانه انتخاب کرده ام تا اینکه دین خود را به اسلام و این انقلاب اسلامی ادا کنم. هرگز از راهی که انتخاب نموده‌ام، باز نخواهم گشت. عزیزان، امروز ما ملت ایران امانتی بزرگ را دارا هستیم. این امانت از جانب خداوند متعال و توسط فداکاری و جانبازی هزاران شهید و معلول به دست ما رسیده است. امانتی که 1400 سال برای تحقق آن اولیا و مقربین خداوند تلاش و جهاد کردند؛ امانتی که علما و فقهای بزرگ به خاطرش بر سر دار رفتند.

امیدوارم خداوند ما را در این راه موفق نموده تا در قیامت در محضر امام راحل رو سفید باشیم و در آخر از همه دوستان و آشنایان طلب مغفرت دارم و از خداوند متعال نیز خواهانم این بنده گناهکار را به آرزوی خود یعنی شهادت برساند.


انتهای پیام/

 

سردار شهید مجید رحیمی که بود؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار