مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد؛

کشت گیاهان دارویی در فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: بیش از دو هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس با کشت گیاهان دارویی سبز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: دو هزار و ۳۵۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس با کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی سبز شده است.

وی افزود: مهمترین این گیاهان دارویی شامل آنغوزه، جاشیر خوراکی، بادام کوهی و پیاز گل نرگس است.

بوستانی ادامه داد: گیاهان دارویی بیشتر در ارتفاعات شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، جهرم، بوانات، نیریز، استهبان، مرودشت، سپیدان، ممسنی و کازرون کاشته شده است.

وی میزان محصولات برداشت شده در این اراضی را ۳۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و بیان کرد: بوانات با ۵۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت و کازرون با پنج هکتار کمترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی را در استان دارند.

بوستانی با اشاره به اینکه تنوع گونه‌های گیاهی در استان از ویژگی‌های منحصر به فرد این گیاهان است، اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور شناسایی شده است که حدود ۱۵۰ گونه گیاه دارویی و صنعتی شاخص در عرصه‌های منابع طبیعی فارس رشد کرده اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: آنغوزه تلخ، باریجه، گون مولد کتیر، بادام کوهی، گلابی وحشی، کنار و بلوط در این استان شناسایی شده است که به صورت خودرو در عرصه‌های منابع طبیعی رشد می‌کنند.

وی گفت: با ترویج فرهنگ صحیح استفاده از گیاهان دارویی می‌توان در کنار بهبود درآمد بهره برداران در مناطق احیا شده، از عرصه‌های طبیعی حفاظت بیشتری کرد.
انتهای پیام/ر

کاشت گیاهان دارویی در ارتفاعات فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار