سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: متوسط کسری مخزن آبخوان‌های همدان ۲۳۰ میلیون مترمکعب است.

کسری ۲۳۰ میلیون مترمکعبی مخزن آبخوان‌های همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: میانگین نزولات جوی در کشور ۲۴۹ میلمتر است که در استان همدان این عدد ۲۱۴ میلیمتر است.

ستوده میزان ظرفیت منابع آب تجدیدشونده در استان همدان را ۲ میلیارد و ۹۰۷ میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سهم آب‌های زیرزمینی از منابع تجدیدشونده دو میلیارد و ۱۲۷ میلیون مترمکعب است.

وی سهم آب‌های سطحی از منابع تجدیدشونده در استان همدان را ۷۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: استان همدان دارای ۸ رودخانه مهم است که برخی از آنها به استان‌های جنوبی منتقل می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان تعداد محدوده‌های مطالعاتی استان همدان را ۱۳ محدوده مستقل و مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ محدوده مطالعاتی ممنوعه بوده و محدوده های مطالعاتی کبودراهنگ، رزن قهاوند و اسدآباد به سبب برداشت‌های بیش از حد به عنوان محدوده های ممنوعه بحرانی تلقی شده است.

ستوده حجم کل آب مصرفی سطحی و زیرزمینی در استان همدان را دو میلیارد و ۴۱۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب، آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت ۱۸۰ میلیون مترمکعب و آب مصرفی در بخش صنعت و خدمات ۵۹ میلیون مترمکعب است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان عنوان کرد: متوسط کسری مخزن آبخوان‌های همدان ۲۳۰ میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/خ

کاهش سطح آب های زیرزمینی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.