علامتی گفت: تجربیات 40 ساله اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی به عنوان تشکلی انقلابی به عنوان الگو به کشورهای اسلامی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مشترک نمایندگان و مدیران تشکل‌های فرهنگی، مذهبی ترکیه با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با حضور حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و نمایندگانی از تشکل‌های فرهنگی و مذهبی ترکیه عصر امروز در محل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد.

در این مراسم علامتی اظهار کرد: موضوع هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص فعالیت‌های تشکیلاتی و تربیتی مورد توجه قرار گرفته و مباحثی در مورد انتقال تجربیات انجام شده است.

 وی با اشاره به اینکه ۹۸درصد مردم کشور مسلمان هستند گفت: دین می‌تواند به عنوان عنصر مهم در جوامع بشری عامل وحدت باشد، به همین دلیل عمده تلاش دشمن و تهاجم فرهنگی برای کاهش دین در جوامع فرهنگی است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: یکی از عواملی که می‌تواند موجب همگرایی فرهنگی در دو کشور ایران و ترکیه شود وجود دشمنان مشترک است؛ امروز آمریکا و صهیونیست بزرگترین دشمنان هستند که به وسیله تقویت داعش، تلاش برای استقلال کردستان، حمایت از گروهک‌ها به دنبال آزار این دو کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای روشنفکری نسل جوان و نوجوان بسیار مهم و جز اصلی‌ترین وظایف نهادهای فرهنگی است، اکنون زمینه این همکاری وجود دارد.

 علامتی تصریح کرد: موضوع فعالیت‌های قرآنی، استکبارستیزی و تشکیلات اسلامی در دستور کار ما قرار گرفت و انتقال تجربیات در این زمینه انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: امروز اتحادیه به عنوان تشکلی انقلابی و مورد اعتماد نظام دارای تجربیات قریب به ۴۰سال فعالیت تربیتی و تشکیلاتی است که این تجربیات را به کشورهای اسلامی به عنوان الگو ارائه می‌دهد.

در ادامه این مراسم یکی از فعالان تشکل های فرهنگی، مذهبی ترکیه عنوان کرد: موسسه فرهنگی و دینی داریم که تعلیمات اسلامی را با شرایط روز به جوانان انتقال می‌دهیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیدارگری جدی در دنیا ایجاد کرده است گفت: تصور اینکه اسلام دین مرده‌ای است با این انقلاب از بین رفعه است و ضروری است با طلوع فجر انقلاب اسلامی ایران تمام مستضعفان اسلامی و جهان به آن توجه کنند.

این فعال تشکل های فرهنگی و مذهبی گفت: فعالیت های فرهنگی و دینی ایجاد شده که در حال انجام است و با حدود ۱۵۰ مسجد در ارتباط هستیم تا آموزه های دینی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش شیعیان در مدارس غیردولتی ترکیه کمرنگ است گفت: با ایجاد آموزشگاه‌ها و مدارس تربیتی و دینی به این کار می پردازیم، البته اکنون در ابتدای کار هستیم و برای سنین مختلف این برنامه ها در نظر گرفته شده است.

این فعال مذهبی ترکیه با اشاره به اینکه کار ترویجی در ایران پیوسته انجام می شود یادآور شد: مناطقی که بیشتر شیعه نشین هستند با مساجد ارتباط بهتری گرفته و امکان ارائه آموزه های دینی در این محله ها بیشتر است.

ترکیه با جمعیت دانش آموزی ۱۱میلیون نفر و ۹۸درصد جمعیت مسلمان است با جمعیت ۷۷میلیون نفر بوده و میانگین سنی آن ۲۸/۶است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.