دهکاء در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

موتورسیکلت‌سواران، 20 درصد از قربانیان تصادف‌های جاده‌ای

یک استاد دانشگاه گفت: با وجود سهم یک درصدی موتور سیکلت‌ها در جاده ها،۲۰ درصد مرگ و میر در جاده‌ها برای راکبین موتورسیکلت اتفاق می‌افتد.

 ریحانه احمدی دهکاء، مدرس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حوادث ترافیکی در کشور اظهار داشت: رفع خلا قانونی و تعهد سازمان‌ها به اجرا و پایبندی به قوانین، شیوه‌های استاندارد و مشاهدات ایمنی برای پیشگیری از سوانح ضروری است.

دهکاء افزود: دهکاء افزود: حوادث را می توان به عنوان رویدادهای غیر منتظره‌ای قلمداد کرد که خطر ابتلا به آسیب، بیماری و مرگ و میر را افزايش مى‌دهد همچنين در برخى حوادث به محیط زیست آسيب هاى جدى وارد مى‌شود.

این دکترای علوم سیاسی و روابط بین الملل عنوان کرد: پیشگیری از حوادث مجموعه اقداماتی است که سازمان‌های مربوطه برای نجات انسان‌ها، مصون ماندن از آسیب و کاهش میزان خسارات، به حداقل رساندن هزینه های درمان و جبران زیان‌های روحی انجام می‌دهند.

دهکاء در بخش دیگری از سخنان خود، کار در محیط ناایمن را از موارد قابل توجه عنوان کرد و افزود: ماشین‌های معیوب، طرح‌های اشتباه، فرآیندهای غیراستاندارد، خطرات شغلی، آتش سوزی در بروز حوادث محیط کار تاثیر دارد.

مهمترین علل بروز حوادث ترافیکی

وی گفت: تصادفات جاده ای را می توان از علل اصلی مرگ و میر و یا آسیب های جسمی جدی برشمرد.

دکترای علوم سیاسی و روابط بین الملل با اشاره به مهمترین علل حوادث ترافیکی گفت: سرعت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی، خواب آلودگی راننده، آشنا نبودن رانندگان به جاده، غیر استاندارد بودن جاده‌ها از دلایل اصلی وقوع حوادث ترافیکی در کشور هستند.

وی در ادامه  عنوان کرد: اگرچه سهم موتورسیکلت‌ها در وسایل حمل و نقل جاده‌ای تنها یک درصد است، اما ۲۰ درصد مرگ و میر در جاده ها برای راکبان موتور سیکلت اتفاق می‌افتد.

دهکاء با بیان این که غفلت از سالم بودن لامپ موتور سیکلت سالانه جان صدها نفر را در معرض خطر قرار می دهد، گفت: با صرف هزینه‌های اندک مانند اجرای طرح تعویض رایگان لامپ‌های موتورسیکلت در نیروی انتظامی، از هزینه‌های گزاف درمان و بازتوانی مصدومین این حوادث می توان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار