فرمانده سپاه پاسداران شهرستان زابل گفت: ۱۳۴ دانش آموز پسر از شهرستان زابل به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

اعزام دانش آموزان شهرستان زابل به مناطق عملیاتی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ علی ثمره حسینی در حاشیه مراسم بدرقه دانش اموزان پسر شهرستان زابل به مناطق عملیاتی غرب کشور در قالب اردو‌های راهیان نور گفت: نسل جدید فرزندان انقلابی در این اردو‌ها با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید پیمان خواهند کرد.

وی افزود: در هر اتوبوس یک راوی و یک روحانی، دانش آموزان را همراهی می‌کنند تا ضمن آشنا کردن آن‌ها با مناطق و شرح تاریخ دفاع مقدس به سئوالات آن‌ها در زمینه‌های مختلف پاسخ دهند.

ثمره حسینی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در قالب چهار دستگاه اتوبوس از شهر‌های زابل و بنجار به مدت هفت روز از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

فرمانده سپاه پاسداران زابل تصریح کرد: این برنامه‌ها و اردو‌های راهیان نور در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن و آمادگی دانش آموزان و در جهت تقویت بنیه‌ی ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی شهدا، امروز شکل‌گرفته است.

ثمره حسینی با عنوان اینکه سفر راهیان نور یک سفر معنوی است، ادامه داد: این سفر اگر با عنایت و توجه باشد به طور حتم انسان را متحول و برنامه و مسیر زندگی او را می‌تواند تغییر دهد.

مدیر آموزش و پرورش زابل نیز در این مراسم گفت: این نخستین کاروان راهیان نور شهرستان زابل است که در سال جاری به مناطق جنگی غرب کشور اعزام می‌شوند.

علی اکبر بزی ادامه داد: اردو‌های راهیان نور یکی از برنامه‌های موثر فرهنگی است که واقعیت‌های دفاع مقدس، رشادت‌ها و از خود گذشتگی شهدای گرانقدر را به نسل جوان جامعه منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: افزایش روحیه معنوی و شهادت طلبی و پرورش روح نوجوانان وجوانان که از وظایف مهم آموزش و پرورش است در این اردو‌ها مثمر ثمر بوده و در دراز مدت تاثیرپذیری مناسب دانش آموزان از خط مشی شهدا و افزایش روحیه ایثارگری و از جان گذشتگی آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای یپام/ع

اعزام کاروان  راهیان نور دانش آموزان شهرستان  زابل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.