مسئول هیات رزمندگان اسلام سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه پیام نور در جریان اربعین حسینی، به عنوان پیشقراول سایر دانشگاه در استان بود.

 سردار غلامرضا باغبانی در همایش تجلیل از خادمان و موکب داران دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیان کرد: آنچه مهم است عمل به رسالت و آرمان‌ها در تمامی برهه‌ها است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در جریان اربعین حسینی پیشقراول سایر دانشگاه در استان بود.

مسوول هیات رزمندگان اسلام سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز مکتب امام حسین (ع) خود را در دنیا نشان داده، شیعه و سنی ندارد و به مثابه یک ابررسانه به شمار رفته که میلیون‌ها نفر در این مصاف با عشق و علاقه گام برداشته و باز تولید گفتمان انثلاب اسلامی مبنی بر ظلم ستیزی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: امروز اربعین منجر به تقویت وحدت در زیر بیرق امام حسین (ع) شده، دشمنان اسلام بدانند همانطور که امام حسین (ع) در برابر ظلم ایستادگی کرد ما مسلمانان هم در این را جان و مال خود را فدا می‌کنیم.

اربعین نماد اتحاد اسلامی حول پرچم امام حسین (ع)

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اربعین نماد اتحاد اسلامی حول پرچم امام حسین (ع) است، افزود: خداوند این توفیق ویژه را نصیب جامعه دانشگاهی پیام نور در ۱۰ مرکز دانشگاهی با ۱۰ هزار دانشجوی بومی کرد که خادم زائران امام حسین (ع) باشند، زائرانی که با عشق و علاقه مسیر نورانی به کربلای معلی را می‌پیمایند، قطعاً خداوند متعال نیز عنایت ویژه‌ای خواهد داشت و این ثواب و زیارت برای همه دست اندرکاران ثبت و ضبط خواهد شد.

ابوالفضل توسلی با اشاره به اینکه برپایی موکب خادمی زائران اربعین حسینی با کمک دانشجویان از بهترین خاطراتی بود که همه با همدلی و وحدت پای کار آمدند، بیان کرد: برای خدمت به زائران اربعین شیعه و سنی معنا نداشت، امروز وحدت مسلمانان در اربعین، دشمنان را عصبانی کرده است.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی پیام نور استان از آغازین روز‌های برپایی موکب‌ها برای افتخار خادمی از زائران پیاده کوی حسین (ع) در اقصی نقاط این استان پهناور که پایتخت ایران اسلامی و دروازه شرقی ورود زائران پاکستانی است در تلاش بود تا به نوعی نقش خود را در این همایش بی‌نظیر ایفا کرده و ذره‌ای در دریای بیکران اربعین باشد که دستاود آن اثرگذار بودن این دانشگاه در عرصه فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیاست‌های اصلی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاهی جامعه محور و مساله محور برنامه ریزی شده، افزود: این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های جامع دولتی استان در تمامی حوزه‌ها از ارتقای کیفیت آموزشی تا برگزاری دور‌های مهارت آفرین، برپایی موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی و یا برگزاری مناظرات و میزگرد‌های انتخاباتی و همایش‌های ملی ورود کرده است.

وی تاکید کرد: نگاه توحیدی به مسائل و کار برای رضای خدا، تسهیل کار دانشجویان با تفکر انقلابی به صورت جهادی و مدیریت بدون مرز؛ به صورت آتش به اختیار در چارچوب قوانین گام برمی‌داریم.

توسلی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور، دانشگاهی دانشجو محور، مهارت آفرین و جامعه محور است، تاکید کرد: در این زمینه تاکنون ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه در دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف ما توسعه عدالت آموزشی در مناطق دورافتاده و کم برخوردار منطبق بر بیانیه گام دوم است، اظهار کرد: اکنون ۱۰ مرکز دانشگاه پیام نور در سطح استان در شهرستان‌های زهک، زابل، زاهدان، خاش، سراوان، نیکشهر، چابهار، راسک، سوران و ایرانشهر فعال هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در راستای شعار سال مبنی بر مشارکت مردم، به سمت کار‌های سخت و نشدنی گام برمی‌داریم، گفت: این دانشگاه مفتخر به داشتن ۱۶ شهید دانشجو در برهه‌های مختلف بوده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره شهدا در ایام مختلف گام بر می‌دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه عزت و افتخار ما در دنیا در اثر دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان سلحشور و دلاور در برابر قدرت‌های شرق و غرب است، افزود: چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده؛ همان فرهنگی که امنیت امروز ما مدیون آن فرهنگ است.

توسلی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی خاص، بی نظیر، دارای پتانسیل‌های فراوان و وحدت بی نظیر بوده موضوعی که دشمنان بر روی آن تمرکز کرده و وظیفه ما ایجاب می‌کند با ترویج تفکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه‌ها و تربیت دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی، توطئه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

بازخوانی نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) محور وحدت و انسجام اسلامی

دبیر ستاد کشوری گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) با بیان اینکه بازخوانی این قیام محور وحدت و انسجام اسلامی است، گفت: این واقعه در ۲۵ محرم روز شهادت امام سجاد (ع) را می‌توان به عنوان یکی از عناصر اصلی در گسترش وحدت و انسجام اسلامی همانند اجتماع بزرگ اربعین تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب با بیان اینکه یکی از فضایل و افتخارات مردم سیستان ایستادگی در مقابل سب و لعن امیرالمومنین (ع) در دوران حکومت بنی امیه است، بیان کرد: ایستادگی مردمان این دیار در اوج حکومت خلفای بنی امیه با وجود دوری مسافت نشانه بصیرت و اعتقاد راسخ به دوستی اهل بیت بوده و اعتراض به شهادت امام حسین علیه السلام امتداد همین اعتقاد و باور است.

وی با بیان اینکه در جریان قیام مردم سیستان قومیت و مذهب مطرح نیست و موضوعیت ندارد، ادامه داد: اعتراض و قیام سیستانیان به دلیل ظلم در حق فرزندان حضرت رسول (ص) بوده و ظرفیتی به شمار می‌رودکه گرامیداشت این واقعه امسال در این بیش از ۶۰ نقطه کشور و هفت شهر افغانستان، پاکستان و ترکمنستان برگزار و نشان از اهمیت این موضوع داشت.

دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان پیشقراول سایر دانشگاه در اربعین حسینی

سیستان و بلوچستان دروازه شرقی حرم امام حسین (ع)

مسوول زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان نیز در جمع خادمان امام حسین و زائران اربعین پاکستانی، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دروازه شرقی حرم امام حسین (ع) و مرز عاشقی است.

جواد آقالو حسینی ادامه داد: خدمت شیعه و سنی به زائران پاکستانی در کنار هم‌نشان از آن دارد که حرارت عشق به حسین (ع) در دل‌های همه ادیان و اقوام شعله‌ور است.

وی با بیان اینکه اربعین و عشق به امام حسین (ع) عاملی برای اتحاد و وحدت میان شیعه و سنی است، اظهار کرد: ما همه پیرو خط امام و رهبری هستیم، اجازه نخواهیم داد تا احدی به اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی آسیبی وارد کند.

این مسوول با بیان اینکه آزادی، استقلال، عزت، امنیت، ناموس و مکتب ما مدیون شهدا و هر آن چه داریم به برکت خون این عزیزان است، افزود: اطاعت از ولی فقیه از ویژگی‌های بارز سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار