عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ساخت موشک‌های دوربرد، منابع انسانی توانمند و ذخایر غنی در کشور بیانگر تحقق شعار ما می‌توانیم است.

ساخت موشک‌های دوربرد و نیروی انسانی توانمند نمونه شعار «ما می‌توانیم» است/ سدسازی مقابل فساد‌های اقتصادی عاملی برای موفقیتولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین امتیاز کشورمان داشتن نیروی انسانی توانمند است و می‌توان با نگاهی به مراکز مهم آمریکا مانند ناسا، اتمی، موشکی، هوا فضا و ... ایرانیانی را در سمت‌ها و مسئولیت‌های بالا مشاهده کرد.

رئیس کمیته امنیت مجلس با بیان اینکه شعار و هدف «ما می‌توانیم» به پشتوانه همین نیروهای انسانی کشورمان میسر می‌شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما می‌توانیم و توانستیم در برخی حوزه‌ها آن را ثابت کنیم، امروز موشک‌های دوربرد 2500 کیلومتری ما به راحتی می‌تواند به اهداف اصابت کند و از موشک‌های دوربرد روسیه و چین هم بهتر عمل کرده است.

وی ادامه داد: نمونه این موضوع را هم می‌توان بعد از حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، با پرتاب موشک به وسیله سپاه پاسداران به مقر داعش مشاهده کرد که چگونه انتقام خون شهدا را گرفت و ثابت شد که «ما می‌توانیم».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عامل بعدی که بیانگر ما می‌توانیم ایرانیان است، اظهار کرد: کشورمان دارای منابع بسیار غنی است و در تمام سال به طور همزمان می‌توان شاهد هر چهار فصل در کشور بود یعنی با وجود فصل زمستان در یک استان شاهد فصل بهار در در استان‌ دیگر بود و بالعکس.

نماینده مردم بابلسر منابع غنی برای گردشگری در کشور را یکی دیگر از پایه‌های رسیدن به هدف ما می‌توانیم برشمرد و افزود: در برخی کشورها جهانگردی بر پایه کویرگردی، جنگل‌گردی، دریا، چشمه‌های جوشان آب گرم و ... انجام می‌شود، حال باید پرسید ما چه میزان توانسته‌ایم بر روی کویرها، جنگل‌ها، دریاهای خود با این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم.

نانواکناری با تاکید براینکه ایران دارای منابعی بسیار غنی‌تر حتی از لحاظ آثار باستانی نسبت به کشورهایی همچون یونان، ترکیه، فرانسه و ... است، گفت: مراکز موزه‌ای فرانسه از ابزار و آلات ایران باستان برای جذب گردشگر استفاده می‌کند پس چرا مسئولان کشورمان از این فرصت برای جذب گردشگر استفاده نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: ما اولین کشوری بودیم که توانستیم قنات را اختراع کنیم اما اکنون چه میزان توانسته‌ایم به صورت بهینه از منابع آبی استفاده کنیم و متاسفانه بیشتر آب‌ها هدر رفته و می‌رود، اکنون بحث بحران آب مطرح شده به طور مثال مازندران بیش از 50 هزار هکتار آب‌بندان دارد که اگر بتوانیم آب‌ها را در پشت آن‌ها ذخیره کنیم دیگر نیازی به ایجاد سد نخواهیم داشت.

رئیس کمیته امنیت مجلس با اشاره به اینکه بعد از حدود بیست سال سدسازی در کشور این منابع هیچ تغییری نداشته است،‌ بیان کرد: چرا سد البرز ساخته شد اما آب آن را برای کشاورزی انتقال ندادند تا در سه فصل کشت صورت بگیرد و خودکفا شویم، متاسفانه با وجود بهترین آب و هوا در استان گیلان، مازندران و گلستان نتوانسته‌ایم از توانمندی آن‌ها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر بتوانیم از توان کشاورزی این سه استان استفاده کنیم در تمام زمینه‌های کشاورزی مانند دام، طیور، برنج، مرکبات، ماهی و دیگر فرآوردها خودکفا خواهیم شد. 

نماینده مردم بابلسر با بیان اینکه خداوند تمامی نعمت‌ها را به کشور ما اعطا کرده است، خاطرنشان کرد: «ما می‌توانیم» چون همه چیز در کشور داریم تنها باید با سدسازی در مقابل دزدی‌ها، فساد، رشوه‌خواری، قاچاق و... موجب بهبود وضعیت شغلی و معیشتی در کشور شویم که متاسفانه در این زمینه هم کوتاهی شده است.

انتهای پیام/

سدسازی مقابل فساد‌های اقتصادی عاملی برای موفقیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار