آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امروز اربعین به نماد قدرت شیعیان در جهان تبدیل شده است،گفت: باید از این ظرفیت برای معرفی اسلام حقیقی به جهانیان استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله حسینی‌بوشهری،امام جمعه قم، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) اظهار داشت تقوا سرآغاز بازگشت به سوی خداوند است و هر حکمت و پیروزی در سایه تقوا به دست می آید.

وی شهادت امام حسن مجتبی(ع) را یادآوری کرد و افزود: امام حسن(ع) مورد توجه و محبت پیامبر اکرم(ص) بوده و محبان امام حسن(ع) و زائران وی را بعد شهادت به بهشت بشارت داد امام حسن(ع) مسئولیت امامت را در شرایط سختی پذیرفته و به خاطر خیانت یارانش مجبور به صلح می‌شود و این اوج مظلومیت وی است.

امام جمعه قم مراسم پیاده‌روی اربعین را یادآوری کرد و خاطرنشان کرد: امروز اربعین به نماد قدرت شیعیان در جهان تبدیل شده و باید از این ظرفیت و قدرت تاریخ‌سازی آن برای معرفی اسلامی حقیقی به جهانیان استفاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با گلایه از گرانی کرایه حمل و نقل در مراسم اربعین به مسئولان توصیه کرد و گفت: باید از این عشق مردم برای حضور در راهپیمایی اربعین استقبال کنند و همه مسئولان باید هر آنچه در اختیار دارد را برای رفاه حال مردم هزینه کرده و زائران اربعین نیز به نیابت یکی از شهدا به این مسیر رفته زیرا اربعین به برکت خون شهدا انجام می شود.

وی شهادت مصطفی خمینی را برکتی برای انقلاب دانست و یادآوری کرد: از نظر امام ایشان آینده انقلاب و اسلام بود و شهادت ایشان جان تازه‌ای به نهضت انقلاب داده و یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 56 بود.

امام جمعه قم شهید فهمیده نوجوان سیزه ساله را الگوی نوجوانان خواند و ابراز کرد: حسین فهمیده به شهدای کربلا اقتدا کرد و امیدواریم همه دانش آموزان به چنین درک و فهمی از دین و انقلاب رسیده و پیرو راه این بزرگوارن باشند.

آیت الله حسینی  بوشهری ،سخنان رئیس جمهور آمریکا را سند تایید سخنان رهبری دانست و گفت: امروز به همه دنیا ثابت شد که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و این که چهره آمریکا را رسوا کردیدم یکی از بهترین دستاورد انقلاب بوده است.

وی را تغییر محاسبات انقلاب اعلام و تصریح کرد: با اراده خداوند و تدابیر مسئولان کشور فتنه آمریکا به خودشان برگشت و تمام قدرت آمریکا در منطقه رو به افول بوده و این در حالی اسست که هیچ اتفاقی در منطقه بدون اراده نظام جمهوری اسلامی نمی‌افتد.

خطیب جمعه قم تحریم را عامل قدرتمندی ایران خواند و خاطرنشان کرد: قدرت ایران با تحریم نه تنها کم نشد بلکه ایران به محور مقاومت در منطقه تبدیل شد و این نشان عظمت مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که امروز آمریکا در دنیا تنهاترین دولت است.

آیت الله حسینی بوشهری سفارش رهبر انقلاب اسلامی به نخست وزیر عراق را توصیه‌ای به همه مردم دانست و افزود: رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق سفارش کردند فریب امریکا را نخورید و ما هم نباید در برخورد با امریکا غفلت کنیم، ممکن است آمریکا جنگی را به ما تحمیل نکند اما باید مردم همیشه در صحنه و پای انقلاب بمانند تا دشمن جرات ضربه زدن به انقلاب را پیدا نکند.

وی به فتنه اقلیم کردستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آزادی کرکوک نشان عزت مردم ایران و رهبری قدرتمند ایران در منطقه بوده و آمریکا نتوانست با توطئه اسرائیل جدیدی را در منطقه شکل دهد.

امام جمعه قم در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز به ادامه معیارهای شناخت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: تقویت بنیه دینی مردم و فهم عمیق و ژرف از مسائل دینی یکی از راه های شناخت معروف و منکر در جامعه بوده و چنانچه همه با ابعاد دین آشنا شوند از منکر دوری می کنند.

حسینی بوشهری تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی و اجرای قوانین دین را در جامعه از اهم راه‌های تقویت دین مردم معرفی و تصریح کرد: هدف امام خمینی(ره) نیز از ایجاد حکومت دینی تقویت بنیه دینی مردم بوده و حمایت و یاری کردن برای استقرار حکومت دینی از وظایف همه مردم و شیعیان است.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های نماز جمعه این هفته قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار