فلوشیپ آکادمی اپتومتری آمریکا به دکتر «فاطمه حیدری» از مرکز پزشکی لبافی‌نژاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلق گرفت.

اعطای فلوشیپ آکادمی اپتومتری آمریکا به پزشک زن ایرانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آکادمی اپتومتری آمریکا، فلوشیپ آکادمی اپتومتری آمریکا به دکتر «فاطمه حیدری» از مرکز پزشکی لبافی نژاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلق گرفت.

فلوشیپ آکادمی اپتومتری بالاترین مدرک فوق تخصصی در حوزه اپتومتری و علوم بینایی است که به علت تلاش‌های علمی دکتر حیدری در این رشته با حضور هیات مدیره این آکادمی در شیکاگو به او اعطا شد. این دستاورد علمی پس از 15 سال برای دومین بار به یک محقق ایرانی تعلق می گیرد.

این نشست، نود و ششمین نشست سالانه آکادمی اپتومتری آمریکا بود، که از نکات مهم آن معادل 250 ساعت امتیاز آموزش مداوم و حضور 150 شرکت معتبر بود. همچنین بیش از 7700 دانشمندان حوزه علوم بینایی، اپتومتریست، متخصصین مراقبتهای بینایی، و دانشجویان شاغل به تحصیل از سراسر جهان در این نشست معتبر علمی شرکت کردند.

بر اساس گزارش‌های موجود کمتر از ده درصد متخصصین اپتومتری مقیم در سراسر آمریکا دارای این دستاورد علمی هستند.
آکادمی هر ساله پس از بررسی سوابق متقاضی و برگزاری آزمون حضوری با حضور گروهی از داوران بین المللی، فلوشیپ خود را که در سطح بالاترین استانداردهای علمی است، به محققین غیر بومی ایالات متحده اهدا می کند.

دکتر فاطمه حیدری در حال حاضر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر مسئول نشریه نظریه پردازی در علوم پزشکی است که در کتابخانه ملی آمریکا ( pubmed) نمایه می شود.

آکادمی اپتومتری آمریکا ضمن فعالیت در حوزه علوم بینایی با تقویت تحقیق و پژوهش و تبادلات علمی و آموزش مداوم از طریق ژورنال معتبر علوم بینایی در نشست سالانه خود گام بر می دارد.

 

انتهای پیام/

یک پزشک زن ایرانی فلوشیپ آکادمی اپتومتری آمریکا را دریافت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار