پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در کردستان برگزار شد

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: با مشارکت ۶۱۰ هیئت مذهبی در این استان پنجمین دوره انتخابات هیئات مذهبی در کردستان برگزار شد.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، نورعلی خزاعی در حاشیه برگزاری انتخابات یاد شده که در مجتمع فرهنگی نور شهرستان سنندج برگزار شد، گفت: این انتخابات در چهار حوزه انتخابیه شهرهای بیجار، قروه، کامیاران و سنندج برگزار شده است.

وی افزود: در راستای برگزاری این انتخابات ۵۰ نفر کاندیدا شده‌اند که از این تعداد ۴  نفر زن و ۴۶  نفر مرد هستند.

وی بیان کرد: شورای هیئات مذهبی در سطح کشور از سال ۸۲ تشکیل شد و به توشیح مقام معظم رهبری رسید و نخستین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در سال ۸۲ برگزار و رسما کار خود را آغاز کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: این شورا به معرفی و شناسایی هیئات مذهبی در سطح کشور و استان کردستان می‌پردازد و بانک اطلاعاتی هیئات مذهبی را تکمیل می‌کند.

خزاعی اضافه کرد: پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان کردستان امروز جمعه پنجم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در راستای برگزاری انتخابات یاد شده  ۲۸ نفر از چهار حوزه انتخابیه به عنوان اعضای اصلی شورای هیئات مذهبی شهرهای بیجار، قروه، سنندج و کامیاران انتخاب و معرفی می‌شوند و همچنین ۱۰ نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب خواهند شد.

وی یادآور شد: برای برگزاری بهتر انتخابات شورای هیئات مذهبی در سطح استان کردستان حکم بازرسی به هشت نفر از بازرسان استان از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و حراست اداره‌کل تبلیغات اسلامی اعطا شده است و نمایندگان نیروی انتطامی، فرمانداری، اداره‌کل اطلاعات در محل اخذ رای حضور دارند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان اضافه کرد: در راستای برگزاری انتخابات و حضور حداکثری شرکت اعضای هیئات مذهبی در این انتخابات فضاسازی محیطی به همت ادارات تابعه اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان انجام شده است.

خزاعی گفت: هیئات مذهبی به عنوان مشعل روشنی در مسیر اعتلای فرهنگ دینی و فرهنگ عاشورایی فعالیت دارند و بازوان توانمند تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند که بعنوان پل ارتباطی مردم و سازمان محسوب می‌شوند واین ماموریت با عشق و علاقه و با تعهد قلبی انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/م

برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.