مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از راه اندازی بیست و چهارمین ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در حمیدیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مراسم راه اندازی این ایستگاه اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در حمیدیه می تواند به شناسایی کانون های آلاینده شهرستان کمک کند.

وی تصریح کرد: راه اندازی این ایستگاه به ما کمک خواهد کرد تا سهم آلایندگی شهرستان از منابع آلوده کننده مشخص شود.

لاهیجان زاده درخصوص موقعیت شهرستان حمیدیه از لحاظ قرار گرفتن در محدوده میادین نفتی برای استفاده از سهم آلایندگی اذعان داشت: باید بر اساس مستندات عمل کنیم تا سهم عوارض شهرستان هایی چون هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه که تحت تأثیر آلودگی ها قرار دارند اختصاص یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص شناسایی کانون های گرد و غبار داخلی بیان کرد: بعد از مصوبه سال 1396 اقدامات بزرگی در زمینه مهار ریزگردها در سطح استان آغاز و تاکنون یک میلیون نهال کاشته شده و امسال هم قرار است 5 میلیون نهال دیگر کشت شود.

این مقام مسئول روند آبگیری تالاب هورالعظیم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بررسی آخرین نقشه های ماهواره ای حکایت از آبگیری 70 درصدی تالاب دارد و امیدواریم تا پایان سال این میزان به 80 درصد در محدوده تالاب برسد.

احمدرضا لاهیجان زاده از آغاز مذاکره با مسئولان عراقی جهت تأمین حق آبه بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد و اظهار کرد: قرار است در مهر ماه سال آینده بازدید مشترکی از بخش های ایرانی و عراقی تالاب هورالعظیم انجام شود.

عاشور سواری پور، فرماندار شهرستان حمیدیه بیان داشت: به پاس رشادت های مردم حمیدیه در مهر ماه سال 1395 این ایستگاه به نام 9 مهر نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به مجاورت این شهرستان با منابع آلاینده خواستار اختصاص عوارض آلایندگی به شهرستان شد.

در استان خوزستان 24 ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در 18 شهرستان نصب شده اند که قابلیت اندازه گیری ذرات معلق با قطر 2.5 pm و 10 pm را دارند.

انتهای پیام/گ

حمیدیه از ایستگاه سنجش آلودگی بهره مند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.