مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی: کارت های ملی قدیمی فقط تا پایان امسال اعتبار دارد و ضروری است دارندگان این کارت ها برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

آخر امسال؛ آخرین مهلت تعویض کارت های ملی قدیمیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ احد جودی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی،در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان عجب شیر افزود: بنا بر ابلاغ هیئت وزیران و اعلام سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، از ابتدای سال 97، کارت های ملی قدیمی در هیچ یک از ارگان ها، بانک ها و ادارات، اعتبار نخواهد داشت.


وی در ادامه با بیان اینکه مشکلی برای صدور کارت در استان وجود ندارد گفت: در آذربایجان شرقی از سه میلیون و 200 فرد واجد دریافت کارت ملی هوشمند، یک میلیون و ۲۴۶ هزار نفر یعنی حدود ۴۱ درصد واجدان، کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.


به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، دارندگان کارت های ملی قدیمی با سن 15 سال تمام، می توانند از هم اکنون برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند تا در ماه های پایانی سال با ازدحام مراجعه کنندگان مواجه نشوند.


جودی همچنین برپایی ایستگاه های سیار صدور کارت ملی هوشمند در مراکز جمعیتی استان همچون روستاهای بزرگ دور از مرکز، بیمارستان ها، زندان ها و مشابه آنها را از جمله تدابیر اتخاذ شده برای تکمیل پوشش صدور کارت ملی هوشمند برشمرد.


سید شمس الدین مراثی، فرماندار شهرستان عجب شیر هم صدور کارت ملی هوشمند را به عنوان یک طرح بزرگ در راستای احراز هویت برشمرد و با تاکید بر تسریع در روند صدور این کارت‌ها افزود: هم اکنون میزان پوشش صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان عجب شیر به 40 درصد رسیده است.

انتهای پیام/خ

از ابتدای سال 97، کارت های ملی قدیمی در هیچ یک از ارگان هاعتبار نخواهد داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.