چهارمین همایش تجلیل از نخبگان پرورشی و فرهنگی مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آیین تجلیل از نخبگان پرورشی و فرهنگی و ابراز دوستی دستگاه آموزش و پرورش نسبت به موفقیت دانش‌آموزان نخبه فرهنگی و هنری برای آموزش و پرورش شادی‌بخش و انگیزه‌آفرین است.

 وی افزود:امسال ۲۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مازندران در برنامه ‌های مختلف فرهنگی و پرورشی شرکت کردند که 2 هزار و ۴۰۰ نفر رتبه اول تا سوم استانی و ۱۷۰ نفر رتبه اول تا سوم کشوری را به دست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:علی‌رغم اینکه به لحاظ ترکیب دانش‌آموزی دهمین استان کشور هستیم در زمینه مشارکت المپیادی ، رتبه دوم کشور را به دست آوردیم.

 قاسمی۱۳ آبان را روز بزرگ و نقطه‌ی عطفی در تاریخ کشور برشمرد و ‌گفت: اصلی‌ترین وظیفه نظام آموزش و پرورش تربیت انسان‌های فرهیخته است و در این مسیر دانش‌آموزان محصور به مکان نیستند بلکه افق شخصیتی و تلاش آنان آینده جامعه و حتی کل دنیا را تغییر می‌دهد.

قاسمی، متن‌ محوری را یکی از ضعف‌های جدی آموزش و‌ پرورش برشمرد و گفت: متن لازم است اما کافی نیست و لازم است تا نظام آموزش و پرورش پویا تمام توان خود را در برنامه‌های مختلف به تربیت دانش‌آموزان دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برنامه‌های خارج از کلاس درس را دارای نقشی اساسی در تربیت شهروند سالم دانست وافزود: به همین دلیل آموزش و‌پرورش تمرکز جدی بر انتخابات شوراهای دانش‌آموزی و سایر برنامه‌های فرهنگی و پرورشی دارد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس برآوردهای یک‌موسسه غیردولتی آموزش و پرورش مازندران جزء پنج استان برتر کشور است، گفت: در روزگار سخت با همدلی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی نه تنها آموزش و پرورش مازندران نسبت به گذشته عقب‌نشینی نکرده بلکه در تمامی حوزه‌های آموزشی، پرورشی ومالی رو به جلو حرکت کرده است.

انتهای پیام/ر

برگزاری چهارمین همایش پرورشی و فرهنگی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.