طرح خدمات حمایتی برای ۱۳۲ هزار دانش آموز استثنایی در هزار و ۷۷۰ مدرسه کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح مدرسه استثنایی شهید شیرزاد در منطقه سی سرا عباس‌آباد گفت: طرح خدمات حمایتی در همه مدارس استثنایی اجرا می‌شود و پرداخت هزینه‌های دارویی، درمانی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی کشور در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ آغاز شده است.

وی از فعالیت ۲۴ مرکز آموزشی شبانه روزی کشور به منظور حمایت و سرعت بخشی در روند آموزش دانش آموزان استثنایی خبر داد و افزود: یکی از سیاست‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توسعه فراگیر است که هیچ دانش آموز استثنایی با نیاز‌های ویژه بیرون از مدرسه با قی نمانده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه ۱۷۰ طرح به همت نیکوکاران در سراسر کشور ساخته شده است گفت: تجهیز این مراکز هزینه سنگینی دارد که در حوزه توانبخشی علاوه بر پیش بینی اعتبار ویژه سعی شده است بخش‌های گفتار درمانگر، کار درمانگر و فیزیوتراپی در تمام مراکز راه اندازی شود.

قدمی رشد مراکز علمی را در مدارس استثنایی از ۱۹۰ مرکز به ۵۴۰ مرکز اعلام و تصریح کرد: این امر باعث شده است تا ۵۵ هزار دانش آموز استثنایی در کشور بهبود یابند.

وی گفت: زمین این طرح به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع اهدایی حاج محمد جواد علیفرد و زنده یاد عباسعلی فلاح و زنده یاد مهدی مهدیزاده اهداء است.

وی افزود: مدرسه استثنایی شهید شیرزاد، دارای هفت کلاس درس، سالن کنفرانس، نمازخانه، گفتار درمانی، آمادگی، بازی درمانی، کاردرمانی، کتابخانه، مدیریت و دارای پایه‌های تحصیلی ۶ تا یک است.

انتهای پیام/آ

طرح خدمات حمایتی برای ۱۳۲ هزار دانش آموز استثنایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار