معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی از کسب رتبه دوم جذب سواد آموزی کشور توسط این استان خبر داد.

 میرزایی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی در اراک برگزار شد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: استان مرکزی موفق به کسب رتبه دوم کشوری از لحاظ فعالیت سواد آموزی و جذب سواد آموزان شده است.

میرزایی با بیان اینکه طبق سرشماری سال گذشته ۳۲ هزار نفر از جمعیت هدف بین ۱۰ تا ۴۹ سال استان مرکزی بی سواد هستند افزود: استان مرکزی دارای رتبه هشتم از لحاظ با سوادی در کشور میباشد که طبق حجم ابلاغی از طرف وزارت آموزش و پرورش در سال جاری ساماندهی و آموزش هزارو ۳۰۰ نفر از افراد زیر پوشش در دستور کار قرار دارد.

فتح آبادی مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور خود را بی سواد اعلام کرده اند گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر در گروه هدف سنی ۱۰ تال ۴۹ سال قرار دارند که ۸/۱ دهم درصد ان‌ها مربوط به استان مرکزی است.

فتح ابادی با بیان اینکه بی سوادی به عنوان یک معضل در جامعه کنونی میباشد که باید برای رفع آن در جامعه اقدامات موثری انجام گیرد افزود: طبق این آمار ۸۷ درصد جمعیت در استان مرکزی با سوادند که در این زمینه ۱۶/۳ دهم درصد رشد داشته ایم.

انتهای پیام / ج

افزایش آمار با سوادان در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.