مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۳۲ برنامه هفته کتاب در بوشهر برگزار می‌شود.

۳۲ برنامه هفته کتاب در بوشهر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیده ماحوزی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور برگزاری برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در شهر بوشهر برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است و ۳۲ برنامه مختلف در بوشهر اجرا می‌شود.

وی به اجرای طرح‌های مختلف و متنوع در سطح استان به منظور ترویج فرهنگ کتاب اشاره و اضافه کرد: این طرح‌ها با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد و غیردولتی، کارخانجات به پیش رفته و انجام شده است. از برنامه‌های موفق استان در سه سال اخیر می‌توان به طرح «توزیع کتاب آزادی» با همکاری امور زندان‌ها و دادگستری، طرح «توزیع کتاب شفا» در بخش اطفال بیمارستان خلیج فارس بوشهر، طرح «میلاد کتاب» در زایشگاه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و «دوشنبه‌های کتاب» در مهد‌های کودک اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح «تبادل کتاب» در دانشگاه خلیج فارس و آزاد اسلامی، افزود: کتابگردی با حضور مسئولان در کتابفروشی‌های شهر، تاسیس پنج کافه کتاب، قصه‌خوانی و ایجاد دیوار مهربانی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی بعد از انتخاب شهر بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، بیان کرد: در مراسم عروسی شاهد کتاب‌خوانی هستیم، مردم به جای کارت هدیه کتاب هدیه می‌دهند و حضور در کتاب‌فروشی‌ها افزایش یافته است.

ماحوزی از افزایش سرانه مطالعه از سه به ۵۹ دقیقه بر اساس آمار امور کتابخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین تعداد باشگاه‌های کتابخوانی کشور مربوط به بوشهر است.

وی از توزیع رایگان کتاب در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها خبر داد و گفت: تخفیف به زندانیان در صورت افزایش مطالعه از دیگر اقداماتی بود که دو نفر از زنان زندانی بوشهر مشمول این تخفیف شدند. طرح «پرواز کتاب» ۲۱ آبان‌ماه با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام /پ

طرح «تبادل کتاب» در دانشگاه خلیج فارس و آزاد اسلامی اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.