دبير سومين همايش ملى فناورى سلامت از حمایت 100 میلیونی دانشگاه علوم پزشکی تهران از طرح‌های فناورانه خبر داد.

حمايت ١٠٠ ميليونى از طرح هاى فناورانه در علوم پزشكى تهران /توليد محصول به  جاى مقاله شرط فارغ التحصيلى در ٢ دانشكدهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسين رضايى زاده دبير سومين همايش ملى فناورى سلامت در نشست خبرى همايش فناورى سلامت با بيان اينكه امسال برخلاف سال‌هاى گذشته این همایش بدون فن بازار برگزار مى شود، گفت:امسال اين همايش در يک روز و در ٢ بخش اجرا مى‌شود كه يک بخش آن برگزارى همايش و بخش دوم حل مسئله براى دانشجويان است.

وى ادامه داد: شعار همايش فناورى سلامت امسال "دانشگاه نسل سوم اشتغال و توليد دانش بنيان " است، اكنون دانشگاه‌هاى كشور در محدوده نسل يک (متولى آموزش) و نسل ٢ (متولى آموزش و پژوهش) فعاليت مى‌كنند.

رضايى زاده عنوان كرد: در دانشگاه نسل يک و 2 فارغ التحصيلان بيكار تربيت مى‌شوند زيرا در مسير آموزش، توليد، اشتغال و فعاليت‌هاى دانش بنيان يادنگرفته‌اند اما در دانشگاه نسل سوم كه تحقق ارتباط دانشگاه و صنعت است و در برخى مناطق دنيا دانشگاه نسل سوم و چهارم ايجاد شده است.

رضائی‌زاده با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم باید مطالبه عموم مردم شود گفت: باید در زمینه دانشگاه نسل سوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود و در والدین این توقع ذهنی ایجاد شود که فرزندان باید در دانشگاهی تحصیل کنند که در کنار آموزش بتوانند کار‌آفرین شوند.

شاخصه  دانشگاه‌های نسل سوم 

 وی ادامه داد: دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه‌های مرتبط با صنعت بر مبنای خلق ثروت مبتنی بر دانش فعالیت می‌کنند. در واقع در این دانشگاه‌ها دانشجویان و اعضای هیئت علمی برای ثروت‌آفرینی در تلاش هستند.

 دبیر اجرایی همایش فناوری سلامت با بیان اینکه ، در همایش فناوری سلامت 2 نشست اصلی داریم گفت: ظرفیت‌های برنامه ششم توسعه و ارتباط دانشگاه با صنعت که در این برنامه گنجانده شده‌اند از برنامه نشست اول این همایش است، در فرصت‌ها و چالش‌های صادرات و تجربیات بین‌المللی موضوع نشست همایش فناوری سلامت است.

 وی بیان کرد: فن‌بازار سلامت امسال در هفته پژوهش برگزار و تنها محصو‌لاتی که در سال 95 تولید شده‌اند ر‌ونمایی می‌شوند.

 رضائی‌زاده افزود: اصلاح فکری در حوزه مدیریتی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی عمومی 2 هدف اصلی همایش فناوری سلامت امسال است.

 دبیر اجرایی همایش فناوری سلامت با بیان اینکه به منظور حرکت برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم در علوم پزشکی تهران اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: در 2 دانشکده دارو‌سازی و فناوری‌های نوین علوم پزشکی تهران مصوب شده‌است که برای مقاله ISI، دانشجویان محصول تولید کنند یا ایده‌ای داشته باشند که بتوانند آن‌را به عنوان پتنت‌  ثبت کنند یا محصول آنها مجوز تولید داخلی یا بین‌المللی اخذ کند.

 رضایی‌زاده با بیان اینکه دوره پسا‌دکترای ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است گفت: این دوره برای دانشجویانی که می‌خواهند بخشی از دوره تحصیلی خود را در صنعت آموزش ببیند و در بخش‌های آرندی شرکت‌های خصوصی فعالیت کنند، ایجاد شده است.

 رضایی‌زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت‌‌های خوبی در حوزه ارتباط در علوم پزشکی تهران داشته است، گفت: بودجه مستقلی برای طرح‌های فناورانه در علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شده‌است و طرح‌های فناورانه برای نخستین بار در این دانشگاه در کشور تا 100 میلیون حمایت می‌شود.

ارزش اقتصادی محصولات گیاهی معادل نفت است

 دبیر اجرایی همایش ملی فناوری سلامت با بیان اینکه، بر اساس تحقیقات ارزش اقتصادی محصولات گیاهی معادل نفت است، گفت: محصولات گیاهی یا طب سنتی در دنیا به عنوان محصولات استراتژیک محسوب می‌شوند و به منظور تجاری‌سازی این محصولات از فعالان اقتصادی این حوزه در کشور کره که توانسته‌اند محصولی جهانی تولید کنند و از این راه درآمد کسب کنند دعوت کرده‌ایم تا در این همایش تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند.

 وی با اشاره به اعطای جوایز در همایش ملی سلامت سال 95 گفت: طرح‌های دانشگاهی که منابع مالی از بخش صنعتی غیر‌دولتی جذب کرده ‌باشند، پتنت‌های بین‌المللی تجاری سازی شده،‌ صادر کننده‌های برتر تقدیر به عمل می‌آید و جوایزی اعطا می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار