داوری 2200 اثر رسیده به پنجمین جایزه ملی هنر و ادبیات محتشم آغاز شد.

راه‌یابی 2200 اثر به مرحله داوری پنجمین جایزه هنر و ادبیات محتشمبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ پس از پایان مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه ملی هنر و ادبیات محتشم؛ مرحله داوری آثار از 15 آبان ماه آغاز گردید.

بر اساس این گزارش جلسه هیئت انتخاب و داوری آثار در بخش هنر‌های تجسمی با حضور اساتید ارجمند محمدابراهیم حقیقی، صداقت جباری، دکتر ایرج اسکندری، سیدکمال طباطبایی، سیدمجتبی موسوی، جواد بختیاری، سید امیر سقراطی دبیر بخش تجسمی و محمدحسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی در این باره گفت: در این جلسه 55 اثر در بخش‌های نقاشی، تصویرسازی، پوستر، خوشنویسی، نقاشی خط و آثار حجمی به بخش نمایشگاهی راه پیدا کردند که این آثار پس از برپایی نمایشگاه مورد داوری قرار گرفته و نفرات برگزیده هر بخش برای دریافت جایزه محتشم توسط هیئت داوران معرفی خواهند شد.

دبیر پنجمین جایزه محتشم ادامه داد: همچنین داوری و انتخاب آثار در بخش عکس توسط آقایان علی قلم سیاه، سیف‌الله صمدیان و مسعود زنده روح کرمانی در حال انجام است و قرار است 40 عکس به بخش نمایشگاهی راه یابد که این آثار نیز پس از بررسی توسط هیئت داوران نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی می‌گردد.

وی افزود: در بخش شعر که بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است داوری توسط سهیل محمودی، ساعد باقری و محمدرضا محمدی نیکو انجام می‌شود و نفرات برتر در بخش شعر کلاسیک و شعر آزاد در اختتامیه معرفی می‌شوند.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: در مجموع 2200 اثر به پنجمین جایزه ملی هنر و ادبیات محتشم ارسال شد که شامل 1200 اثر در بخش شعر، 605 اثر در بخش عکس، 330 اثر در بخش هنر‌های تجسمی و 65 اثر در بخش رسانه‌های دیجیتال است که در مجموع نسبت به چهارمین دوره 10 درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/

رشد 10 درصدی آثار رسیده به پنجمین دوره جایزه ادبیات محتشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار