تشکل‌های دانش آموزی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه دانش آموزی می‌انجامد.

کاهش آسیب های اجتماعی در سایه توسعه تشکل های دانش آموزیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی در برنامه پرسشگر در مورد فعالیت تشکل‎های دانش آموزی اظهار کرد: 30 هزار مربی در سطح کشور برای اجرای برنامه‌ها فعالیت می‌کنند و آموزش مربیان در تابستان انجام می‌شود تا در طول سال دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند.

نگاه تربیتی اولویت اول جامعه باشد

وی با بیان اینکه اکنون 850 هزار نفر تحت پوشش سازمان دانش‌آموزی هستند، ادامه داد: امسال پیش بینی می کنیم یک میلیون نفر جذب سازمان شوند و مدت جذب از ابتدای مهر تا پایان آبان ماه است.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه 21 هزار دانش‌آموز خبرنگار در سازمان داریم، گفت: علاوه بر تشکیلات پیشتازان و دانش آموز خبرنگاران به انعکاس اخبار در زمینه مدرسه خود می پردازند.

علیگو در مورد میزان توجه به سازمان دانش آموزی تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های سازمان تغییر در مطالبات باید توسط صدا و سیما انجام شود اولویت اصلی ما در آموزش و پرورش حقوق معلمان و کنکور نیست بلکه باید مسائل تربیتی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: باید نگاه تربیتی اولویت قرار بگیرد و مطالبه اول خانواده‌ها باشد. تشکل‌های دانش آموزی حدود 50 درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار می دهد اما سرانه در نظر گرفته شده برای آن با احتساب تمامی بودجه ها بیش از یک هزار و 200 تومان نیست که باید با توجه به اهمیت این حوزه تاحدممکن برای آن هزینه شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی اظهار کرد: 4 سال نظام سلامت به عنوان اولویت کشور بود که دستاوردهای قابل توجهی را کسب کرد حال باید آموزش و پرورش را به عنوان یک اولویت بدانیم و بهبود عملکرد آن را شاهد باشیم.

کاهش آسیب های اجتماعی در سایه توسعه تشکل های دانش آموزی

علیگو بیان کرد: حوزه آسیب های اجتماعی بسیار گسترده است و مسئله ای آن را تهدید می کند که مهمترین مورد هویت افراد است و دانش آموزان با حضور در تشکل‌ها به تقویت هویت خود پرداخته و به دنبال آن مسئولیت پذیری افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: دانش آموز عضو سازمان علاوه بر اینکه تلاش می‌کند از آسیب های اجتماعی در امان باشد باید دوست و همکلاسی خود را از این تهدیدها دور نگه دارد بنابراین به کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه دانش آموزی کمک می کند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی در مورد فعالیت های تشکل‌ها در حوزه فضای مجازی گفت: تا کنون فعالیت چندانی در این زمینه وجود نداشته اما با توجه به سیاست جدید آموزش و پرورش و راه اندازی تلویزیون تعاملی سینا به تدریج برای ورود به فضای مجازی اقداماتی در حال شکل گیری است.

پوشش 3 هزار و 500 پیش دبستانی در برنامه های هلال احمر

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: این سازمان بیش از یک میلیون عضو دارد و افراد از 5 تا 29 سال امکان فعالیت در قالب کانون های مختلف را دارند همچنین برای کودکان 5 تا 7 ساله فعالیتهایی در قالب غنچه های هلال به طور رایگان در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: 3500 پیش دبستانی تحت آموزش‌های هلال احمر قرار می گیرند علاوه بر آن آموزشهایی در مورد خودامدادی و اقدامات لازم در مواجهه با بلایا برای آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در 8 هزار مدرسه فعالیتهای هلال احمر جریان دارد، عنوان کرد: یکی از برنامه های مشترکی که با آموزش و پرورش داریم اجرای برنامه دادرس بوده همچنین گفتگوی بشردوستی در برخی استان ها در نظر گرفته شده و طی این برنامه دانش آموزان تعامل با یکدیگر و افزایش قدرت تعقل را تمرین می کنند.

حبیبی یادآور شد: نقش همسالان در تربیت دانش آموزی بسیار مهم بوده و فرصت هایی مانند تشکلهای دانش آموزی به ارتقای سطح تربیت انها کمک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار