زینی‌وند:

طرح خرید خدمات آموزشی به رفع مشکل کمبود نیروی انسانی کمک می‌کند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی اجرای طرح خرید خدمات آموزشی کمک کننده خواهد بود.

طرح خرید خدمات آموزشی به رفع مشکل کمبود نیروی انسانی کمک می‌کندبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی  در جلسه شورای آموزش ‌و پرورش استان سمنان اظهار کرد: سمنان یکی از استان‌هایی است که در بحث نوسازی مدارس غیردولتی مشکلی ندارد و ارزان‌ترین مدارس غیردولتی کشور در این استان راه‌اندازی شده است که این امر حاکی از فعالیت مطلوب شورای مؤسسان در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت در استان سمنان ادامه داد: 1.5 درصد از جمعیت دانش آموزان در هر کیلومترمربع بیانگر پراکندگی جمعیت و موقعیت جغرافیایی این استان است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از کمبود نیروهای فرهنگی و معلم در کشور خبر داد و گفت: برای رفع این مشکل راهی جز خریداری خدمات نداریم که این مسئله تنها از سوی مؤسسین مدارس غیردولتی و سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت خرید خدمات برای ارتقا سطح کیفی خدمات آموزشی 

وی با بیان اینکه با توجه به حجم وسیعی از کمبود نیرو در هنرستان‌ها، اولین قرارداد خرید خدمات از سوی استان سمنان در این سازمان منعقد شده است، افزود: استفاده از ظرفیت خرید خدمات برای ارتقا سطح کیفی خدمات آموزشی و تأمین نیروی انسانی در هنرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی به استفاده از سیستم آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت:  این نوع مدارس گامی مؤثر در راستای پوشش 100 درصدی خدمات آموزشی و تحصیلی است و  افراد بازمانده از تحصیل می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

زینی وند ادامه داد: رویکرد ما در وزارت آموزش‌وپرورش پیاده‌سازی سیستم‌های آموزشی حضوری، غیرحضوری و نیمه‌حضوری است و آموزش الکترونیکی نیز در دستور کار قرار دارد و از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل در طرح آموزش از راه دور استفاده می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت و پتانسیل همه دستگاه‌های خارج از آموزش ‌و پرورش را یکی از فلسفه‌های این نهاد برشمرد و گفت: کمک به توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و کمک به تسهیل فعالیت‌های اجرایی آموزش ‌و پرورش در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار