کشت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه‌های روغنی

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: 4 هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برای کشت دانه های روغنی تخصیص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  احمد زارعی،  مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان داشت: در سال جاری تاکنون سه هزار هکتار از این میزان در شهرستان کشت شده ضمن اینکه این کشت تحت حمایت تشکیلات دولتی قرار گرفته و خرید آن تضمینی اعلام شده است.

زارعی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای کشت 7 هزار هکتار چغندر قند در سال جاری گفت: به علت عدم همکاری برخی از کارخانه جات که به اجبار دولت در منطقه حضور دارند ما ناچار به کاهش این میزان و کشت تنها سه هزار و ۴۰۰ هکتار محصول استراتژیک چغندر قند شدیم.

وی اضافه کرد: هر چند حمل و نقل و همزمانی برداشت محصول چغندر قند با محصولاتی چون گندم و صیفی جات باعث شده تا کاهش میزان کشت چغندر ضرری برای ما نداشته باشد.

زارعی یادآور شد: علاوه بر این کشاورزان چغندر کار دزفول از کارخانجات قند کشور گله مند هستند زیرا تاکنون کارخانه های قند شهرکرد۴۰درصد، اسلام آباد ۶۰ درصد و کارخانه های کرمانشاه بین۳۰ تا ۴۰ درصد مطالبات کشاورزان دزفول را پرداخت کرده اند و فقط کارخانه های همدان و قزوین همه مطالبات آنان را پرداخت کرده اند که امیدوار هستیم باپیگیری مسئولان مطالبات این کشاورزان پرداخت شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار