رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم توجه به کیفیت و هزینه‌های پروژه‌ها را مهم دانست و گفت: کارهای عمرانی باید با کیفیت بالا و رعایت استانداردها اجرایی شود و بعد از کیفیت، اقتصاد پروژه حرف اول را می‌زند.

لزوم رعایت استانداردها و کیفیت پروژهای شهرداریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی رحیمی فر رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌های اجرایی خود تخصص اجرایی طرح‌ها را دارند، افزود: اما بعضی از دستگاه‌های بهره برداری تخصص اجرای پروژه را ندارند بر این اساس باید اقدامات اجرایی طرح‌ها را حوزه‌های متخصص انجام دهد سپس تحویل دستگاه بهره‌بردار شود.

رحیمی‌فر میدان میوه و تره‌بار جدید را از بزرگترین پروژه‌های شهر همدان برشمرد و یادآور شد: حوزه تخصصی سازمان میادین میوه و تره بار احداث میدان بار نیست که این پروژه باید در حوزه تخصصی خود ساخته شود تا علاوه بر داشتن کیفیت، هزینه‌های آن نیز کاهش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: خدمات زیربنایی پروه میدان میوه و تره‌بار جدید که از تعهدات شهرداری بود حل شده و مشکلات کنونی کارهای تخصصی و اجرایی است که بر این اساس ناظر اجرایی توسط شهرداری انتخاب و مقرر شد دفتری به عنوان ناظر پروژه در مکان اجرای طرح استقرار یابد.

مجید درویشی اضافه کرد: قرار است روزانه چهار هزار خودرو در مسیر این پروژه تردد کنند و با توجه به اینکه مسیر تعریف‌شده برای آن مناسب نیست برای رفع این مشکل سه طرح توسط شرکت مشاور طرح پیشنهاد شد تا درنهایت یک طرح به‌عنوان مسیر اصلی انتخاب شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان هم گفت: مراقبت از منافع شهرداری و نظارت بر کیفیت اجرای طرح، دلیل استقرار نیروهای ناظر شهرداری در پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید است.

موسی رسولی اضافه کرد: در اجرای پروژه‌ها مسایل فنی و کیفی مهمتر از مباحث اقتصادی است و نباید از خط قرمز فنی گذشت.

معاون معماری شهرسازی شهردار همدان نیز با اشاره به اینکه سازمان‌ها بهره بردار هستند و باید شکل و نوع ورود آنها در پروژه‌ها تعریف شود، اظهار کرد: لازم است چهارچوب مشخصی برای سرمایه‌گذاری‌ها در شهرداری تعریف و تدوین شود.

مجید یوسفی نوید اضافه کرد: تکلیف میدان میوه و تره‌بار قدیم نیز باید مشخص و طرح سرمایه‌گذاری برای آن تعریف شود تا سهام‌داران آن دلگرمی و انگیزه برای حضور در میدان میوه و تره‌بار جدید را داشته باشند.

یوسفی نوید افزود: طرح توسعه میدان میوه و تره‌بار جدید همدان هم از مواردی است که می‌تواند با توجه به موقعیت قرارگیری به آزمونه اقتصادی غرب کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/د.ا

کیفیت و استاندارد ها در پروژهای شهرداری مورد توجه قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.