دایر بودن ۸ مدرسه با آمار دانش آموزی زیر ۱۰ نفر در بم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از دایر بودن ۸ مدرسه با آمار دانش آموزی زیر ۱۰ نفر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،   سید محمد حبیب اللهی ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم گفت: سند انسداد مبادی بی سوادی در راستای شناسایی، جذب و نگهداشت گروه سنی 6 تا 11 سال تشکیل شده است.


وی افزود: همچنین نیز اسناد بالادستی دیگری از جمله سند توسعه و سند تحول بنیادین به عنوان پشتوانه های دیگری برای سند انسداد مبادی بی سوادی هستند.


حبیب اللهی تصریح کرد: طبق بررسی های به عمل آمده شهرستان بم از نظر رشد جمعیتی بعد از زلزله سال 1382، روند رو به رشدی در تولدهای سالانه خود داشته و نیز رشد چشمگیری در متولدان سال 1384 بوده که این رشد جمعیتی از سال ۱۳۹۰ وارد آموزش و پرورش این شهرستان شده است.


وی افزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده توسط همکاران در آموزش و پرورش و مقایسه با سامانه ثبت نام دانش آموزی سناد، پایه اول امسال متولدان نیمه دوم 89 و نیمه اول 90 هستند که در مدارس ثبت نام شده باشند، که با پالایش های انجام شده 99 درصد از واجدان شرایط در مدارس ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل می باشند و یک درصد باقی مانده این کودکان مربوط به مهاجران یا کودکان آموزش ناپذیر است.


وی گفت: در سال تحصیلی97-96 ما حتی خارج از محدوده ی آموزش و پرورش عادی اقداماتی نیز انجام داده ایم، به طوری که در محدوده روستای آب گرم اطلاع پیدا کردیم 2 نفر از دانش آموز به خاطر بعد مسافت روستای آبگرم تا روستای باغتک می خواهند ترک تحصیل کنند به همین دلیل برای جلوگیری از این ترک تحصیل مدرسه ای در همان روستا با 2 نفر دانش آموز و یک معلم دایر شد.


حبیب الهی از دایر بودن 8 مدرسه با آمار زیر 10 نفر در شهرستان بم خبر داد و گفت: برای این که همه دانش آموزان تحت پوشش آموزش های ابتدایی قرار بگیرند ما هم اکنون 8 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز در شهرستان بم داریم که مجموع دانش آموزان این مدارس 40 نفر هستند و این مدارس را در راستای افزایش پوشش تحصیلی گروه سنی کودکان لازم التعلیم با کمترین جمعیت دانش آموزی دایر نگه داشته ایم.


مدیر آموزش وپرورش شهرستان بم ابراز امیدواری کرد: با شرایط فراهم شده و با همت و تعامل خوبی که بین تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی شهرستان بم وجود دارد برای تحقق اهداف این سند که یک سند ملی است بتوان گام های خوب و مؤثری برداشته شود.


انتهای پیام/ی

دایر بودن مدارس کم جمعیت در بم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار