مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از تلاش متخصصان برای حفظ و احیاء درختان موزه مفاخر اراک خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: به منظور حفظ درختان مجموعه موزه مفاخر اراک این اداره کل بر آن شد تا از نظر متخصصان و صاحب نظران برای افزایش طول عمر و حفظ این درختان بهره گیرد.


حسینی افزود: به منظور احیا و باز زنده سازی این مجموعه ارزشمند، یک ارزیابی کامل از تمامی درختان موجود در این عرصه صورت گرفت و بر مبنای شاخص‌های مهم باغداری شامل سن درختان، درصد پوشش سبز، میزان خشک شدن درختان موجود در باغ، تغزیه، آبیاری، دفع آفات و امراض انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشخص شد درختان مثمر این مرکز دارای آفات و بیماری هستند اضافه کرد: طبق نظر مشاور متخصص، زوال چنار که یکی از شایع‌ترین عوامل از بین رفتن درختان قدیمی شهر‌های بزرگ و صنعتی است هم در میان درختان مجموعه مشاهده شده که برای ریشه یابی این موضوع نیاز به اقدامات وسیع‌تر و دقیق‌تر محسوس است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد با تدابیر اتخاذ شده علاوه بر حفظ درختان این مجموعه را حفظ کنیم بلکه با مشورت کارشناسان امر بتوانیم به این تعداد افزوده و فضای کامل این خانه کوشک اربابی را از این طریق احیا کنیم، زیرا معتقدیم حراست از محیط زیست، اولین نمود توسعه اجتماعی است.

انتهای پیام / ج

بیماری درختان موزه مفاخر اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار