مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زنجان گفت: بیش از ۶۰۰ میلیون لیترانواع فرآورده مایع در ۸ ماهه سالجاری در استان مصرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛محمود آقا محمدیان مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زنجان  از رشد ۱۱ درصدی مصرف فرآورده های مایع در استان خبر داد و افزود :در ۸ ماهه سالجاری در استان در حدود ۶۱۰ میلیون لیتر فرآورده مصرف شده که نسبت به مصرف مدت مشابه سال قبل با مصرفی در حدود ۵۵۰ میلیون لیتر حاکی از یک رشد ۱۱ درصدی می باشد .

 آقا محمدیان گفت:مصرف دو فرآورده بنزین و نفتگاز غیرنیروگاهی در ۸ ماهه سالجاری روند صعودی داشته بطوریکه مصرف بنزین سالجاری ۲۴۸ میلیون و ۱۲۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۲۲۵ میلیون و ۱۹۵ هزار لیتر بوده که یک رشد ۱۰ درصدی به ثبت رسیدهاست.

وی ادامه داد: در نفتگاز غیر نیروگاهی نیز میزان مصرف ۸ ماهه سالجاری ۳۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۲۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که این قیاس مصرف نیز حاکی از یک رشد ۱۵ درصدی می باشد .

محمود آقامحمدیان در خصوص نفتگاز غیرنیروگاهی افزود: بیشتر این مصرف در بخش حمل و نقل بوده بطوریکه میزان مصرف سالجاری ۲۳۱ میلیون و ۱۶۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۱۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده که حاکی از یک رشد ۱۹ درصدی می باشد .

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان در ادامه میزان مصرف دو فرآورده نفت سفید و گازمایع را کاهشی برشمرد و عنوان کرد: در مصرف نفت سفید شاهد ۱۴ درصد کاهش هستیم بطوریکه میزان مصرف سالجاری ۳۳ میلیون و ۴۹۰ هزار لیتر و مدت مشابه ۳۸ میلیون و ۹۳۰ هزار لیتر بوده و در گازمایع نیز میزان مصرف ۸ ماهه سالجاری ۱۱ هزار و ۴۸۰ تن و مدت مشابه ۱۲ هزار و ۳۸۰ تن بوده که یک کاهش ۷ درصدی به ثبت رسیده است .

آقا محمدیان با اشاره به میزان رشد مصرف قابل ملاحظه سوختگیری هواپیمایی افزود :میزان مصرف سالجاری ۷۵۰ هزار و ۶۰۰ لیتر با ۱۲۹ پرواز و مدت مشابه سال قبل با ۳۳۳ هزار و ۷۸۰ لیتر با ۸۳ پرواز بوده که حاکی از یک رشد قابل ملاحظه ۱۲۰ درصدی دارد و آن نیز ناشی از برقراری پروازهای حجاج در سالجاری بوده است .

محمود آقا محمدیان در انتها نیز به میزان مصرف CNG در ۸ ماهه سالجاری اشاره  و تصریح کرد: میزان مصرف در سالجاری ۹۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و مدت مشابه سال قبل ۹۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده که تغییر محسوسی در میزان مصرف این فرآورده در ۸ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مشاهده نمی شود .

انتهای پیام/ن

افزایش ۱۱ درصدی مصرف فرآورده در ۸ ماهه سالجاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.