محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران برای انجام مذاکره هیچ پیش شرطی را قبول نخواهد کرد

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: ایران برای انجام مذاکره در خصوص ثبات در منطقه اعلام آمادگی می‌کند، اما در این خصوص هیچ پیش‌شرطی را قبول نخواهد کرد.

محمود محمدی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سخنان اخیر ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر اعلام آمادگی کشورهای عربی به انجام مذاکره با ایران در جهت ایجاد ثبات در منطقه اظهار کرد: مواضع ایران در منطقه کاملا شفاف بوده و سالهاست سیاست‌های ایران حول محور ایجاد ثبات در منطقه می‌چرخد.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران همواره دارای خط‌مشی مشخصی بوده و تاکنون توانسته روابط حسنه و مناسبی با همسایگان خود برقرار کند و تمام تلاشش را در راستای سرکوب هرنوع مداخلات نظامی دیگر کشورها بکار بسته است.

محمدی اذعان داشت: ما هیچ جلسه‌ای در خصوص مذاکره بر سر مالکیت نخواهیم داشت، اما این بدان معنا نیست که اگر از ما درخواستی در جهت رفع مشکلات منطقه داشته باشند، این درخواست‌ها را رد کنیم.

وی افزود: به طور طبیعی پاسخ ما به انجام مذاکرات ثبات در منطقه باید مثبت باشد، اما ایران برای برگزاری آن هیچ پیش‌شرطی را قبول نخواهد کرد و لفاظی‌هایی مبنی بر مداخلات ایران در منطقه غلط بوده، چرا که کشورمان تاکنون اقداماتی در جهت خنثی کردن عملیات تروریسم و برقراری امنیت در منطقه انجام داده است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه اذعان داشت: ایران تنها در صورتی اعلام آمادگی می‌کند که اهداف اصلی این اتحادیه در راستای به رسمیت شناختن حقوق مردم و ایجاد صلح در منطقه باشد.

محمدی افزود: در غیر این صورت ایران نه تنها به آنان امتیازاتی نمی‌دهد، بلکه هیچ بهایی به مطالبات غیرمعقول آنها در منطقه نخواهد داد، چرا که ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای استقلال کامل سیاسی بنا نهاده شده است.

وی در پایان بیان کرد: اینگونه ژست‌های سیاسی به کسانی که هیچگاه به صورت مستقلانه تصمیم‌گیری نکرده‌اند نمی‌خورد و ایران تنها در صورتی این مسئله را قبول می‌کند که آنان کاملا صادق بوده و اهدافشان مطابق با سیاست‌های ما باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار