رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۱۲۰ واحد رشد و شرکت فناور و دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اسماعیل پیرعلی گفت: هم اکنون ۴۶ واحد رشد و ۷۴ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر است که در زمینه‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، آب و صنایع وابسته، صنعت و IT فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این واحد و شرکت ها، ۶۴۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.

پیرعلی اضافه کرد: از سال ۹۲ تا کنون ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به شرکت‌های فناور و دانش بنیان و ۶ میلیارد ریال به مراکز رشد و پیش رشد در استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: تا کنون محصولات ۳ مورد از شرکت‌های پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به ارزش ۱۷۴ هزار و ۳۵۰ دلار به کشور‌های عراق و تاجیکستان صادر گردید.

پیرعلی گفت: از سال ۹۱ نیز ۲۲۰ دانش فنی توسط شرکت‌های دانش بنیان استان تولید شده است که ۷۰ مورد آن تجاری سازی شده اند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یکی از ۳۰ مرجع ارزیابی ثبت اختراعات کشور است افزود: از سال گذشته ۱۵۰ طرح توسط این پارک مورد ارزیابی قرار گرفته است که ۵۶ درصد این طرح‌ها تأیید شدند.

پیرعلی اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی به صورت هفتگی از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برای واحد‌های رشد و شرکت‌های دانش بنیان است.

انتهای پیام/ف

فعالیت ۴۶ واحد رشد و ۷۴ شرکت فناور و دانش بنیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار