مراسم گلریزان حمایت از بیماران ام اس با حضور مدیرعامل انجمن ام اس در آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، زهرا رجبی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS آمل گفت: در مراسم گلریزان حمایت از این بیماران پارسال مبلغ ۶۳ میلیون تومان جمع‌آوری شد، ولی این مبلغ امسال به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: این انجمن بدون هیچ وابستگی به نهاد‌های دولتی و احزاب سیاسی در راستای حمایت از بیماران دچار به این بیماری سخت و صعب‌ العلاج فعالیت دارد.

رجبی گفت: در شهرستان آمل تعداد ۲۳۴ نفر در این انجمن عضویت دارند و از خدمات مختلف درمانی، مشاوره‌ای، دارویی و لوازم پزشکی بهره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۶۲ نفر از بیماران عضو انجمن اهل روستا بوده و ۱۷۲ نفر از جمعیت شهری معادل ۷۴ درصد هستند، بیان کرد: تعداد ۱۵۶ نفر از بیماران که حدود ۶۷ درصد از جمعیت اعضا تشکیل می‌دهد خانم بوده و ۷۸ نفر با حدود ۳۳ درصد از جمع آقایان هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS آمل گفت: ۱۱ نفر از اعضای این انجمن بی‌سواد، ۱۵۱ نفر دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر، ۴۷ نفر لیسانس، هفت نفر فوق لیسانس و دو نفر دارای مدرک دکتری هستند که از این بیماری رنج می‌برند.

رجبی با بیان اینکه ۴۷ نفر از افراد مبتلا به بیماری ام اس مجرد و ۱۸۷ نفر متأهل هستند، افزود: ۱۸۸ نفر از این جمع بیکار و ۴۶ نفر شاغل هستند که بزرگ‌ترین مشکل ما را بیکاری اعضا رقم می‌زند.

وی با اعلام ارائه تسهیلات اهدایی شامل کمک غیرنقدی و نقدی به افراد عضو انجمن گفت: در مجموع ۳۲۲ میلیون تومان برای حمایت از بیماران اهدا شده است که ۱۸۱ میلیون تومان کمک غیرنقدی و ۱۴۱ میلیون نقدی بوده است.

وی افزود: کمک‌های غیرنقدی شامل سبد کالا، اجاره ساختمان، خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی، لوازم اداری و اموال بوده است.

انتهای پیام/ م

کمک خیران آملی در جشن گلریزان حمایت از بیماران ام اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.