رئیس اداره محیط‌زیست الیگودرز از آغاز سرشماری پستانداران در شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  اصغر بلکی‌وند، گفت: با توجه به لزوم برآورد دقیق جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی، برنامه ریزی جهت مدیریت صحیح زیستگاه‌ها، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش، شناسایی قابلیت‌ها و تهدیدات و ... سرشماری گونه‌های شاخص پستانداران در شهرستان آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: این کار توسط نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان با همکاری جمعی از طبیعت دوستان شروع شده است.

بلکی‌وند افزود: این برنامه با توجه به وسعت زیاد شهرستان در چندین مرحله و مسیر انجام می‌گیرد و ابتدا با توجه به سرمای هوای بخش شمالی منطقه شکار و صید ممنوع قالیکوه مورد سرشماری و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز بیان کرد: مسیر‌های بعدی در طی چند روز آینده مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی انجام برنامه سرشماری، یک قبضه سلاح شکاری از متخلفین کشف و ضبط شده است.

بلکی‌وند گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و کوچ حیات وحش به ارتفاعات پائین‌تر، از همه هم وطنان انتظار می‌رود علاوه بر رعایت اصل مهمان نوازی در صورت مشاهده بدون آسیب رساندن به حیوانات به محیط زیست اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز از دستگیری متخلف شکار بز کوهی خبر داد و افزود: در پی گشت و کنترل و تعقیب و مراقبت شکارچیان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در بخش بربرود شرقی، با رهگیری متخلفین، پس از اخذ مجوز‌های لازم جهت بازرسی، نیرو‌های یگان با همکاری نیرو‌های پاسگاه محل موفق به کشف گوشت و بقایای یک راس بز کوهی از منزل متخلف شدند.

وی گفت: در همین راستا پرونده به همراه سایر مستندات جهت پیگرد قانونی متخلف به دادسرا ارجاع و در حال پیگیری است.

بلکی‌وند خاطرنشان کرد: گونه بز کوهی (Capra aegagrus) از گونه‌های تحت حمایت و حفاظت شده بوده که مهم‌ترین عوامل تهدید آن شکار، دامداری و اشغال زیستگاه به دلیل توسعه غیر مجاز و غیر اصولی اراضی زراعی است.

وی یادآور شد: در پایان از همه افراد دوست‌دار طبیعت خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا تماس با اداره محیط زیست با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/د

آغاز سرشماری پستانداران در الیگودرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.