وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد بزرگترین ناو هواپیمابر این کشور نشتی دارد و باید تعمیر شود.

مجهزترین ناو هواپیمابر انگلیس، نشتی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد ناو هواپیمابر «اچ ام اس کوئین الیزابت» که بزرگترین ناو این کشور است، نشتی دارد و باید تعمیر شود.

این ناو هواپیمابر با هزینه 3 میلیارد و 100 میلیون پوند (4.2 میلیارد دلار) ساخته شده و بزرگترین و مجهزترین کشتی نظامی در انگلیس تا به امروز است. این ناو 65 هزار تنی 2 هفته پیش رسما به وسیله ملکه الیزابت آماده انجام ماموریت شد ولی شناسایی یک حفره در آن، ماموریتش را به حالت تعلیق درآورده است.

سخنگوی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در این باره گفت: این ناو برای تعمیرات به بندر «پورتسموت»  منتقل شده است. ایجاد حفره بر ماموریت و عملیات دریایی این ناو تاثیری نخواهد داشت و پس از تعمیرات بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

روزنامه انگلیسی سان با انتشار این خبر اعلام کرد در حال حاضر، در هر ساعت 200 لیتر آب از طریق این حفره وارد این ناو 280 متری  می شود. بدون شک، تعمیر آن میلیون ها پوند هزینه در بر خواهد داشت.

گفته می شود نیروی دریایی انگلیس به رغم آگاهی از این موضوع، آن را مخفی نگه داشته است تا مانع برگزاری مراسم بهره برداری آن با حضور ملکه نشود.

اتحادیه ناو هواپیمابر  که کنسرسیومی متشکل از شرکت های انگلیسی و فرانسوی است در طول 8 سال این  ناو را ساخته است و مسئولیت هرگونه نقص و تعمیر آن را بر عهده دارند.

دولت انگلیس همچنین سفارش خرید 48 جنگنده را به شرکت لاکهید مارتین آمریکا داده است که  تا سال 2025 تحویل داده می شود.

گفتنی است دومین ناو بزرگ نیروی دریایی انگلیس با نام «شاهزاده ولز» در سال 2019 به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار