نماینده بندرماهشهردر مجلس شورای اسلامی علت توسعه نیافتگی این شهرستان را کم کاری مسئولان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی گلمرادی، نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: مدیران ناکارآمد براساس دوستی و روابط فردی عمل می کنند و قادر به مدیریت صحیح زیرمجموعه خود نیستند، آن ها مطالبه گر نیستند و به قدری ناتوان هستند که حتی قادر به جذب یک ریال از ادارات کل متبوعشان نیستند.

وی با انتقاد از ناکارآمدی بسیاری از مسئولان شهرستان بندرماهشهر بیان داشت: بسیاری از روسای ادارات شهرستان ناکارآمد و فاقد جوهره مدیریتی بوده و برای حل مشکلات این شهرستان تلاش نمی کنند.

گلمرادی همچنین با ابراز نارضایتی از زمزمه های تغییر فرماندار این شهرستان افزود: بندرماهشهر با وجود ظرفیت های عظیم اقتصادی، طبیعی و انسانی، شرایط توسعه نامناسبی دارد و وضعیت بد بیکاری، بهداشت و درمان و مراجعات مکرر مردم برای پیگیری مشکلات، از دیگر نشانه های کم کاری و ضعف مسئولان در این شهرستان است.

نماینده ماهشهر صنعت موجود در این شهرستان را یکی دیگر از دلایل معضلات این شهرستان دانست و اذعان داشت: علت گسترش سکونتگاه های غیررسمی وجود صنایع پتروشیمی در منطقه است، گسترش این سکونتگاه ها افزایش معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: وجود صنایع پتروشیمی در این منطقه موجب می شود افراد به امید اشتغال در این صنایع به این شهرستان مهاجرت کرده و بعد از اتمام کار و یا نیافتن شغلی مناسب به علت عدم توانایی در برگشت به شهرستان خود، ناگزیر به روی آوردن به سکونت گاه های غیررسمی شوند.

علی گلمرادی بیان کرد: به هیچ وجه پذیرفته نیست که صنایع مادر و صنایع تکمیلی و پایین دستی در سایر شهرستان ها و استان ها فعال باشند و رفته رفته بر رکود شهرک های صنعتی ما افزوده شود و به تعطیلی برسند.

منصور قمر، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر نیز در این نشست با ابراز نارضایتی از زمزمه های مربوط به تغییر منصبش اظهار داشت: تکرار انتشار اینگونه اخبار کار مدیریت و سامان دهی امور را در شهرستان با اختلال مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود این جریانات ذره ای در انگیزه بنده برای رسیدگی به امور شهرستان کم نشده اذعان کرد: همچنان به نظرات استاندار خوزستان و تمامی افرادی که در تصمیم گیری اخیر نقش دارند احترام می گذارم و با قوت به کار خود ادامه می دهم.

قمر در ادامه با اشاره به ظرفیت قابل توجه صنایع پتروشیمی در شهرستان گفت: وجود صنایع پتروشیمی را نباید به دیده تهدید نگاه کنیم، بلکه باید با مدیریت شرایط پیش آمده راه را برای بهره مندی مردم از این ظرفیت عظیم فراهم نماییم.

فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد: همه مسئولان شهرستان باید با تعامل با یکدیگر تلاش کنند از 7 میلیارد دلار گردش مالی صنایع پتروشیمی حداقل 3.1 آن را برای رونق اقتصادی شهرستان و توسعه صنایع پایین دستی در شهرک های صنعتی، در بانک های استان خوزستان سپرده گذاری کنند.

منصور قمر در ادامه از سپرده گذاری 5 شرکت پتروشیمی در بانک های استان خوزستان خبر داد و افزود: در حال حاضر 5 شرکت پتروشیمی در بانک های استان خوزستان سپرده گذاری کرده اند که می توان با استفاده ازاین گردش مالی، با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان صنایع کوچک به رونق این صنایع و اشتغالزایی کمک کرد.

نماینده عالی دولت در ماهشهر با تآکید بر جذب نیروهای بومی در صنایع پتروشیمی اذعان داشت: برای تحقق این هدف تلاش می کنیم اما ضرورت دارد توسعه بخش خصوصی و خود اشتغالی را نیز سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم.

فرماندار بندرماهشهر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پرداخت نشدن اعتبارات منظور شده برای پروژه های عمرانی بیان کرد: متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر به دلایل متعدد تا به حال، اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه های عمرانی شهرستان از محل شورای راهبردی پرداخت نشده است و پیشرفت پروژه ها با تاخیر مواجه است.

قمر همچنین با اشاره به وجود بیش از یک هزار هکتار اراضی رها شده صنایع پتروشیمی گفت: این زمین های رها شده چهره زشتی به شهر داده باید در اسرع وقت چاره ای دراین خصوص اندیشیده شود.

وی در ادامه با تآکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت امنیتی شهرستان اظهار داشت: مسوولان امنیتی شهرستان حساسیت ویژه ای بر تآمین امنیت و کاهش تیراندازی ها دارند که ان شالله با کمک یکدیگر قدم های اثرگذار در این زمینه برداشته شود، موضوع خلع سلاح عمومی در شورای تآمین استان نیز مطرح شده وامیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار و همکاری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کاهش این پدیده شوم در استان و شهرستان اقدام موثری کنیم.

قمر همچنین با تآکید بر ضرورت پرداخت حق آلایندگی شهرداری ها تصریح کرد: رایزنی های زیادی برای پرداخت حق آلایندگی شهرداری های شهرستان که حق مسلم مردم این منطقه است، انجام شده که تا حدودی نتیجه بخش بوده و با طی کردن مراحل قانونی این اعتبارات را برای توسعه شهرستان جذب می شوند.

انتهای پیام/گ

کم کاری مسئولان علت توسعه نیافتگی ماهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۲۳:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
یادش بخیر دهه60التماس میکردن از این شرکت بریم برا شرکت دیگه کار کنیم حتی ماهشهرم کار نی اصلا کسی فکرش نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۲۳:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
یادش بخیر دهه60التماس میکردن از این شرکت بریم برا شرکت دیگه کار کنیم حتی ماهشهرم کار نی اصلا کسی فکرش نمیکرد