اراضی شیب دار و کم بازده استان ایلام با کاشت درختان مثمرثمر احیا می شوند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  هم اکنون سطح زیر کشت باغات استان ایلام در اراضی شیب دار شش هزار و ۲۰۰ هکتار است که با اجرای این طرح این سطح به ۷ هزار هکتار تا پایان سال ۹۶ افزایش پیدا می کند.

رضا احمدی یکی از باغداران بخش دره شهر گفت: یک هکتار باغ بادام در اراضی شیب دار کشت کرده ام که مدت سه سال متوالی این کشت به ثمر نشسته، همچنین یک و نیم هکتار باغ انگور احداث کرده ام که  از برداشت این محصول  سالانه ۱۵۰ میلیون ریال درآمدزایی دارد.

توسعه سطح زیر کشت باغات، افزایش تولیدات باغی و ایجاد اشتغال از مزایای عمده اجرای این طرح در اراضی شیب دار است.

توسعه کشت انگور و مرکبات در ایلام

ثریا هاشمی از کارشناسان باغبانی گفت: یکی از ظرفیت های که می توانیم هم در توسعه باغات و هم در افزایش تولید و همچنین ایجاد اشتغال استفاده کنیم، سطح اراضی شیب دار است.

وی ادامه داد: نهال هایی که در طرح اراضی شیب دار کشت می شوند شامل نهال انگور، زیتون و مرکبات است.

 طیار فیلی مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح ارتقا و بهبود کیفیت محصولات باغی و جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی شیب دار است.

بابک افراز مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام سهم استان ایلام برای اجرای این طرح ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های که برای استان در برنامه ششم توسعه لحاظ شده توسعه باغات در اراضی شیب دار است.

وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی در راستای اجرای این طرح پیش بینی شده که توسعه باغات در این اراضی شیب دار انجام شود.

در اجرای این طرح بیش از ۱۲۰ هزار اصله نهال مثمر در اختیار باغداران قرار می گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

کاشت نهال در اراضی شیب دار در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.