سال ۸۱ با همت جهاد کشاورزی به منظور ایجاد آبادانی در روستای بانویزه بیش از ۴۰ هکتار از اراضی این منطقه به باغ انار اختصاص یافت اما باغداران پس از سال ها هنوز میوه ای برداشت نکرده اند.

باغات انار روستای بانویزه بعد از ۱۵ سال همچنان برداشت ندارند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ مسعود رضایی از باغداران روستای بانویزه در بخش چوار بیان کرد:سال ۸۱ با همت جهاد کشاورزی به منظور ایجاد آبادانی در روستای بانویزه بیش از ۴۰ هکتار از اراضی این منطقه به باغ انار اختصاص یافت اما باغداران پس از سال ها هنوز میوه ای برداشت نکرده اند.

وی افزود: سطح باغات این محصول، ثمر میوه می گیرند اما محصول میوه آنها قابل استفاده و مصرف و یا قابل خرید و فروش نیست و محصول آنها به صورت بی کیفیت است.

آفتاب سوختگی علت اصلی بی کیفیتی محصول

بابک افراز مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهارکرد: آفتاب سوختگی علت اصلی بی کیفیتی این انارها است، برای رفع این مشکل پارچه هایی را در اختیار باغداران منطقه بانویزه قرار دادیم که برای جلوگیری از آفتاب سوختگی این محصول استفاده کنند.

افراز با بیان اینکه کم بودن فشار آب از دیگر مشکلات باغداران این منطقه است ، گفت: سیستم پمپاژ آب عملا در این روستا راه اندازی شده و هم اکنون ایستگاه پمپاژ آب را به باغات می رساند.

انتهای پیام/ د

باغات انار روستای بانویزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.